اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تاریک‌دره در آستانه جهانی شدن / یک، دو، سه تصمیمی مهم درباره پیست اسکی

پیست اسکی تاریک‌دره همدان به عنوان یکی از کاندیداهای برگزاری مسابقات بین‌المللی اسکی روی چمن مطرح شده که برای نخستین بار مسئولان ارشد ورزش استان در پی برگزاری مسابقات سطح بالا با حضور قهرمانان این رشته مفرح از سراسر دنیا در این منطقه هستند.

تاریک‌دره در آستانه جهانی شدن / یک، دو، سه تصمیمی مهم درباره پیست اسکی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، موقعیت بسیار مناسب شهر همدان در دامنه کوه الوند بستر خوبی را برای فعالیت رشته‌های متناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیمی این شهر فراهم کرده است که اسکی یکی از این رشته‌هاست.

ورزش اسکی همدان در سال‌های اخیر با پیگیری و حمایت‌های فدراسیون اسکی و مدیرکل ورزش و جوانان استان پیشرفت‌های خوبی را به دنبال داشته است.

پیست تاریک‌دره همدان در حال حاضر یکی از پنج پیست استاندارد کشورمان محسوب می‌شود که سالانه در فصل سرد سال و نزول برف از اواخر آذرماه میزبان علاقه‌مندان به رشته‌های زمستانی از مناطق مختلف کشور و حتی اسکی‌بازان خارجی بوده است.

همزمان با برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان قرار بود مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور جوانان در این پیست برگزار شود که به دلیل شرایط نامناسب جوی این مسابقات لغو شد و اتفاق خوبی که در میزبانی شهر همدان برای یک مسابقه بزرگ می‌توانست بیفتد به راحتی از دست رفت.

با شروع سال جدید سید عبدی افتخاری از پیگیری‌هایی مبنی بر میزبانی یک دوره مسابقه اسکی روی چمن به میزبانی همدان در پیست تاریک‌دره و با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف و صاحب‌سبک این رشته مفرح خبر داده بود.

با توجه به شرایط مناسب و اقلیم بسیار خوب پیست تاریک‌دره در دامنه الوند کوه و همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که تاکنون اسکی روی چمن در این پیست فعال نبوده با تلاش‌های هیئت اسکی استان سال گذشته برای احیا و راه‌اندازی پیست اسکی چمن اقدام به کاشت چمن شد که از ابتدای تیرماه این پیست قابل استفاده خواهد شد.

موقعیت پیست اسکی روی چمن تاریک دره همدان با وسعت حدود چهار هکتار و به طول 600 متر قابلیت رقابت‌های مختلف بین‌المللی را دارد که مسئولین ورزش ارشد و هیئت اسکی استان با اعلام آمادگی به فدراسیون اسکی کشورمان مبنی برای وجود شرایط میزبانی بین‌المللی، آسیایی و حتی جهانی به دنبال میزبانی یک مسابقه در سطح بالای کیفی هستند.

هیئت اسکی استان همدان از اوایل خرداد نسبت به برطرف کردن مشکلات و ترمیم نقاطی از پیست چمن تاریک‌دره اقداماتی خوبی را انجام داد تا بتوانند امکانات مورد نیاز برای اعلام نظر مسئولان ذیربط فدراسیون اسکی مبنی برای احراز شرایط میزبانی را در حد مطلوب کسب کنند.

به تازگی مسئولان دست‌اندرکار فدراسیون اسکی کشور برای تأیید شرایط میزبانی بین‌المللی همدان در اسکی روی چمن از پیست تاریک دره این شهر بازدید کردند.

با اعلام رسمی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان در زمینه داشتن امکانات و سخت‌افزار مناسب در پیست تاریک‌دره که خواهان میزبانی رقابت‌های بین‌المللی اسکی به ویژه مسابقات جهانی اسکی روی چمن است، علی عمران سولقانی دبیر فدراسیون اسکی و سید مجتبی صید رئیس کمیته اسکی چمن کشور اقدام به بررسی وضعیت امکانات مختلف پیست تاریک دره کرده‌اند تا نظر نهایی و تأییدیه فدراسیون برای اخذ میزبانی همدان مهیا شود.

پیست تاریک‌دره همدان در شش ماهه دوم سال در اسکی روی برف فعال است و سال گذشته با بودن امکانات و سخت‌افزارهای مناسب موفق به اخذ تأییدیه پیست بین‌المللی از فدراسیون اسکی شد.

تعامل خوب و سازنده هیئت اسکی استان با معاونت ورزش سازمان آموزش و پرورش استان مبنی بر آموزش دانش‌آموزان و رده سنی پایه در رشته اسکی باعث شده تا سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده 300 دانش‌آموز با برخورداری از امکانات و ایاب و ذهاب رایگان، آموزش‌های لازم را زیر نظر مربیان فرا گیرند که این موضوع باعث گرایش و علاقه‌مندی در رده‌های پایین برای آموزش این رده سنی شده است.

بر اساس تفاهم‌نامه موجود در یک طرح سه ساله و تا پایان سال آینده هزار دانش‌آموز زیر 15 سال به صورت رایگان تحت آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند تا ضمن افزایش ورزشکاران این رشته مفرح کشف استعدادهای که وجود دارند توسط مربیان شناسایی و کشف شوند.

با راه‌اندازی پیست روی چمن و همچنین فعال‌سازی مدرسه اسکی و دعوت از مربی با تجربه فدراسیون اسکی، حضور مستمر اسکی‌بازان روی چمن فراهم خواهد شد و همدان به زودی به عنوان یکی از قطب‌های اسکی برف و چمن در ورزش کشور معرفی شود.

وجود امکانات هتلینگ در همدان، آب و هوای متبوع و سخت‌افزارهای مختلف در رشته‎‌های ورزشی امکان میزبانی استان همدان را فراهم کرده که در صورت موافقت با هر میزبانی، همدان همچون سال‌های قبل برگزارکننده مسابقات ورزشی در سطوح ملی، بین‌المللی، آسیایی و حتی جهانی شناخته شده است.

پیست تاریک دره همدان در حال حاضر دارای ساختمان اداری و آموزشی، تله سی‌یژ به طول یک هزار و 600 متر، مدرسه اسکی، دستگاه پیست کوب و تله اسکی و خدمات تفریحی و رفاهی است ضمن اینکه هتل پیست با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

----------------------------------

گزارش از فرشید گل‌محمدی

----------------------------------

انتهای پیام/89020/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول