اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان‌رضوی

نخستین جلسه کارگروه غارشناسی خراسان‌رضوی برگزار شد

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی از تشکیل کارگروه غارشناسی استان با هدف مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری از ظرفیت غارها و توسعه گردشگری استان در این حوزه خبر داد.

نخستین جلسه کارگروه غارشناسی خراسان‌رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسن واحدی در نخستین جلسه این کارگروه با تاکید بر لزوم افزایش توجه به این جاذبه‌های طبیعی اظهار داشت: هیئت دولت با محوریت سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌ای اجرایی با هدف حفاظت و استفاده از ظرفیت غارها کرده و خراسان‌رضوی نیز در همین راستا کارگروه‌های استانی غارشناسی و حفاظت از غارها را در راستای اجرای این آیین‌نامه تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای 11‌گانه کارگروه غارشناسی خراسان‌رضوی شامل معاونت هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل حفاظت از محیط زیست، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیر امور زمین‌شناسی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل منابع طبیعی، نماینده دانشگاه فردوسی، فرمانده ارشد نظامی، مدیرکل ورزش و جوانان، رئیس جمعیت هلال احمر، مدیرکل امور نقشه‌برداری، نماینده هیئت کوهنوردی استان و نماینده بخش خصوصی هستند.

واحدی جهت حسن اجرای برنامه‌های کارگروه و تحقق مصوبات آن بر لزوم استفاده از مشاوران و کارشناسان تاکید و خاطرنشان کرد: شناسایی غارهای جدید، تعیین حریم حفاظت از غارها، حفاظت از غارهای واجد ارزش، پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز از مراجع ذیصلاح، آموزش و اطلاع‌رسانی موضوعی و تشویق و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه غارهای استان از مهم‌ترین وظایف این کارگروه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسات کارگروه به صورت ماهیانه ابراز امیدواری کرد: با تلاش متخصصان، غارهای ناشناخته استان به شناسایی و اقدامات لازم صورت گیرد و خراسان‌رضوی در این حوزه به یکی از قطب‌های جذب گردشگر در کشور تبدیل شود.

طبق بررسی اولیه در خراسان‌رضوی حدود 220 غار شناسایی شده است که در جلسات آینده به اولویت‌بندی و تعیین حریم و حفاظت و ظرفیت‌های آنها به مرور پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/70001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول