اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم تاکید کرد

حرکت به سمت درآمدهای پایدار در مدیریت شهری قم

شهردار قم گفت: چنانچه درآمدهای پایدار محقق شوند در اجرای طرح‌های شهری نیز موفقیت بهتر و در سامان‌دهی معابر و خیابان‌ها عملکرد مطلوب‌تری خواهیم داشت.

حرکت به سمت درآمدهای پایدار در مدیریت شهری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری قم با موضوع گزارش عملکرد شهرداری قم از حیث درآمد با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی پروژه‌های اصلی شهر قم اظهار کرد: طرح تفصیلی شهری قم باید در قالب یک بسته کامل ارائه و از نگرش تک‌بعدی پرهیز شود.

وی افزود: اصل این موضوع که درآمدهای شهری به صدور پروانه و تراکم محدود شود اشتباه است و چنانچه درآمدهای پایدار محقق شوند در اجرای طرح‌های شهری نیز موفقیت بهتر و در سامان‌دهی معابر و خیابان‌ها عملکرد مطلوب‌تری خواهیم داشت.

شهردار قم با تاکید بر حرکت در مسیری که نسل آینده را با مشکل مواجه نکند خاطرنشان کرد: در حال حاضر با مشکلاتی مواجه هستیم که حاصل عملکردهای اشتباه گذشته است.

وی ادامه داد: رعایت حدود حداقلی و حداکثری تراکم در هر منطقه متناسب با شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و در این بین باید از ادامه شیوه‌های اشتباه گذشته پرهیز کنیم.

دلبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدهای محقق شده نقدی و غیرنقدی شهرداری قم گفت: طی 3 ماهه اول سال شهرداری منطقه هفت رتبه نخست را در این زمینه دارد؛ شهرداری مرکز نیز در رتبه دوم قرار دارد و رتبه سوم نیز در اختیار منطقه چهار است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: از نظر نقدی نیز منطقه هشت رتبه نخست کسب درآمدها را دارد و پس از آن مناطق پنج، یک، دو، شش، چهار و سه و شهرداری مرکز قرار دارند.

وی با تاکید بر تحقق بودجه عمرانی تمام مناطق طی شش ماه نخست سال جاری عنوان داشت: بر همین اساس باید حداقل 50 درصد بودجه تا 31 خردادماه محقق شده باشد.

دلبری افزود: در بحث نیمه شعبان نیز همه معاونت‌ها و سازمان‌ها باید هماهنگی لازم را با معاونت خدمات شهری داشته باشند و از همکاری دریغ نورزند تا امسال جشن‌های خوبی را در این ایام داشته باشیم.

شهردار قم با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات هفتگی در معاونت‌های مختلف شهرداری قم گفت: برنامه‌های هیئت مدیره باید بر اساس سند راهبردی شهرداری قم باشد؛ در حال حاضر هیئت مدیره‌های سازمان‌ها تخصصی شده‌اند و این یک اتفاق مبارک در مدیریت شهری قم است.

وی ادامه داد: نظام پیشنهاداتی که در شهرداری شکل گرفته باید همچنان استمرار داشته باشد؛ قرارداد مهندسی مجدد فرآیندها و قراردادها نیز به امضا رسیده تا وضع موجود و مطلوب مشخص شود.

دلبری مکانیزه کردن اتوماسیون اداری شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در بحث ممیزی املاک هم معاونت اداری مالی کارهای لازم را انجام داده است.

شهردار قم با تاکید بر آسفالت خیابان‌ها و معابر اصلی بیان داشت: این کار باید از نظر سرعت کار و کیفیت با دقت تداوم یابد و نهضت آسفالت در قم به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: سامان‌دهی نامگذاری‌های معابر و شوارع قم باید با شتاب بیشتری پیگیری شود زیرا هنوز کار ویژه‌ای در این زمینه انجام نشده و اسامی تکراری یا کوچه‌های بدون نام همچنان در قم وجود دارند.

دلبری با تاکید بر وصول مطالبات شهرداری عنوان داشت: بحث مدیریت بر منابع و بودجه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ بسیاری از برنامه‌ها قابلیت اصلاح دارند و باید با نگاه کارشناسانه اولویت‌ها را مشخص کرد.

شهردار قم افزود: شهرداری‌های مناطق در حال حاضر توجه کمی به ساخت و سازهای غیرمجاز دارند و باید پیش از وقوع از بروز آنها پیشگیری کنند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول