اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون مستندسازی اراضی عنوان شد

مخالفت استاندار کهگیلویه و بویراحمد با واگذاری بی‌رویه اراضی ملی به اداره‌ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کمیسیون مستندسازی اراضی ملی این استان با واگذاری بی‌رویه اراضی به اداره‌ها و دستگاه‌های مختلف مخالفت کرد.

مخالفت استاندار کهگیلویه و بویراحمد با واگذاری بی‌رویه اراضی ملی به اداره‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کمیسیون مستندسازی اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان مرتبط استانی برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با انتقاد شدید از برخی دستگاه‌ها به خصوص منابع طبیعی که مدعی بودند جشن انفال را برگزار کرده‌اند و در این ارتباط یکی از چهار استان نمونه کشور بوده‌اند، اظهار داشت: ولی می‌بینیم که تجاوز به اراضی ملی در این استان روز به روز بیشتر می‌شود که نمونه آخر آن در آب‌نهر یاسوج اتفاق افتاد.

سید حسین صابری ادامه داد: باید در هر موقع از روز و سال و هفته و ماه جلوی این تجاوز را گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که مسئولان استان ما برای دفاع از بیت‌المال نباید شب و روز بشناسند، تصریح کرد: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس خوابیدن در سنگر معنا و مفهوم نداشت امروز هم نباید ما خود را به خواب غفلت بزنیم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که نمی‌خواهم بگویم منابع طبیعی کم‌کاری کرده است، افزود: ولی مشاهده می‌کنیم که بسیاری از کارهای غیرقانونی صورت می‌گیرد.

صابری در این نشست با تصویب برخی طرح‌ها در زمینه واگذاری زمین به اداره‌ها مخالفت کرد و در توجیه مخالفت خود گفت: نمی‌شود که همین طور بدون هیچ‌گونه طرح مصوبی زمین به اداره‌ها واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: برای نمونه اگر بهزیستی می‌خواهد در منطقه سی‌سخت اردوگاه تفریحی برای مددجویان خود بسازد لازم است ابتدا طرح مصوب و سپس اعتبار مصوب دستگاه خود را ارائه دهد تا سپس ما در این کمیسیون با واگذاری زمینه به آن‌ها موافقت کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست در پاسخ به بیانات یکی از مسئولان ثبت اسناد و املاک که معتقد بود تک برگ کردن اسناد اراضی ملی در این استان جلوی بسیاری از تجاوزها به اراضی را خواهد گرفت، عنوان کرد: با این وضعیتی که من می‌‌بینم تک برگ کردن اسناد هم راه چاره برای جلوگیری از این تجاوزات نخواهد بود.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول