اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی:

آیین‌نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم با رویکرد توسعه روستایی ابلاغ شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌رضوی از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم با رویکرد توسعه روستایی خبر داد.

آیین‌نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم با رویکرد توسعه روستایی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، اسماعیل نورمحمدی اظهار کرد: در آیین نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم به اجرای طرح‌ها و برنامه های توسعه محور در روستاها با همکاری مدیران استان، تاکید شده است.

وی اعطای تسهیلات ارزان قیمت، کمک های بلاعوض و کمک به احداث زیرساخت‌های مورد نیاز در روستاها را بخشی از حمایت‌های مطرح شده در آیین نامه یاد شده دانست و گفت: افراد ساکن در شهرها که متقاضی بازگشت و سکونت دائمی در روستاهای خارج از حریم شهرها باشند با تأیید دهیار روستا و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه می‌توانند مشمول حمایت‌های این آیین‌نامه شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بخشداران به عنوان مدیران هر بخش مسئولیت هدایت، هماهنگی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها را بر عهده دارند، افزود: در ماده 194 قانون برنامه پنجم دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستاها انتخاب شدند و طبق مصوبه هیئت دولت موظف هستند وظایف مندرج در این آیین نامه را اجرایی کنند.

نورمحمدی ضمن ضروری دانستن تدوین الگوی مدیریت برای آبادی‌های فاقد شورای اسلامی گفت: تهیه بسته توسعه پایدار روستایی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیربنایی و تعیین اولویت‌ها در هر زمینه، پس از طرح و تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ملاک عمل دستگاه‌های استانی قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در این آیین‌نامه شاهد تسریع در روند عمران و آبادانی روستاهای استان باشیم.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول