اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

تعداد کاربران شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای در خراسان شمالی افزایش یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از افزایش تعداد کاربران شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

تعداد کاربران شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای در خراسان شمالی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی اظهار کرد: شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای نخستین شبکه کتاب‌خوانی در سطح کشور با هدف ارتقای مطالعه مفید است.

وی گفت: امکانات فراوان این شبکه اعم از برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در موضوعات مختلف با جوایز ویژه، امکان دسترسی به اطلاعات بیش از 500 هزار عنوان کتاب، امکان بحث و تبادل‌نظر در خصوص کتاب‌های برتر، عضویت در گروه‌های مختلف با موضوعات مطالعاتی گوناگون و بهره‌مندی از نظرات آن‌ها و ... از عوامل مهم در افزایش رغبت عضویت در این شبکه است.

رحیمی با بیان اینکه عضویت در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور در استان در سه ماه گذشته رشد خوبی داشته است، افزود: تعداد اعضای این شبکه تا پایان بهمن‌ماه سال 91 ، 4 هزار و 435 نفر بوده که این تعداد با 600 نفر افزایش در مدت سه ماه به 5 هزار و 35 نفر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری و با 5/13 درصد رشد رسیده است.

وی تصریح کرد: در بین کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان، شهر آشخانه با 75 درصد رشد، از 122 نفر عضو در پایان بهمن‌ماه سال 91 به 214 نفر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 92 رسیده و توانسته بالاترین درصد رشد را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بازدید روزانه از شبکه، درج سه نظر و دو نقد در هفته و شرکت در مسابقات کتاب‌خوانی آنلاین از معیارهای ارزیابی فعالیت در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای است، گفت: در تعداد افزایش عضو شبکه، کتابخانه ملاصدرا در شهرستان فاروج با 230 نفر عضو جدید و با 31 درصد رشد از 749 نفر عضو در پایان بهمن‌ماه سال 91 به 979 نفر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 92 رسیده و توانسته رتبه نخست را در تعداد افزایش عضو بین کتابخانه‌های عمومی استان از آن خود کند.

وی یادآور شد: در بازه زمانی سه ماه پایان بهمن 91 تا پایان اردیبهشت‌ماه 92، پس از فاروج، شهر بجنورد با 149 نفر عضو جدید و آشخانه با 92 عضو جدید در رتبه‌های بعدی افزایش عضویت در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، علاقه‌مندانی که ایمیل شخصی دارند، می‌توانند با نام‌نویسی در پایگاه اینترنتی www.booki.ir نسبت به نقد و بررسی کتاب و شرکت در مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی اقدام کنند.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول