اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خبر داد

107 نفر بر اثر حوادث موتورسواری در قم مجروح شدند

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: بر اثر وقوع 92 حادثه موتور‌سواری در قم 107 نفر مجروح شدند.

107 نفر بر اثر حوادث موتورسواری در قم مجروح شدند

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبیین حوادث دو روز گذشته اظهار داشت: برخورد یک دستگاه موتورسیکلت و کامیون در محور سلفچگان ـ ساوه و واژگونی یک دستگاه پ‍ژو آردی در محور قم ـ سلفچگان و... از جمله مهم‌ترین حوادثی بود که در این مدت به وقوع پیوست.

وی با تبیین این حوادث تصریح کرد: غروب روز گذشته در طی تماسی مردمی با اور‍ژانس 115 حادثه‌ای مبنی بر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون در جاده قدیم سلفچگان به ساوه گزارش شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به سرعت عمل اورژانس قم اشاره و ابراز کرد: پس از دریافت این گزارش به سرعت یک دستگاه آمبولانس 115 به محل حادثه اعزام شد ولی با وجود سرعت در رسیدن به محل حادثه، دو نفر از مصدومان راکب موتور قبل از رسیدن آمبولانس جان باختند.

وی با تبیین دلایل فوت دو مصدوم این حادثه تصریح کرد: دلیل فوت دو مصدوم این حادثه که دو آقا حدود 30 و 35 ساله بودند شدت جراحات و آسیب‌های وارده تشخیص داده شد.

فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین به تبیین شرح حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو پژو آردی پرداخت و اظهار کرد: این حادثه که توسط پلیس به اورژانس 115 گزارش شد یک مجروح و دو فوتی برجای گذاشت.

وی افزود: با وجود سرعت عمل اورژانس 115 برای رسیدن به محل حادثه دو نفر از حادثه‌دیدگان در سنین هشت و 60 سال بر اثر شدت آسیب‌ها و جراحات وارده فوت کردند و مجروح این حادثه نیز پس از دریافت خدمات درمانی اولیه توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در بخش دیگری از سخنان خویش از برقراری 2 هزار و 408 مورد تماس با اورژانس 115 در طول این مدت خبر داد و گفت: از این تعداد تماس 362 مأموریت شهری و جاده‌ای انجام شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد مأموریت انجام شده 156 حادثه مربوط به حوادث ترافیکی بود که 186 مصدوم برجای گذاشت.

فراهانی در بخش پایانی سخنان خود به حوادث موتورسواری اشاره و خاطرنشان کرد: حوادث مربوط به موتورسواران طی دو روز گذشته 92 مورد ذکر شد که 49 درصد حوادث ترافیکی استان قم را تشکیل می‌دهد و در پی آن 107 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/78005/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول