اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3/مناظره نماینده ستاد جلیلی با نماینده روحانی در خبرگزاری فارس گیلان

نورمحمد: حماسه 9 دی دفاع مردم از جمهوریت نظام بود/محمدی: مدیریت غلط حوادث 88 را رقم زد

نماینده ستاد جلیلی در گیلان خلق حماسه 9 دی را دفاع مردم از جمهوریت نظام در مقابل شورش علیه آن عنوان کرد و نماینده ستاد روحانی گفت: مدیریت غلط موجب ایجاد فضای پس از انتخابات سال 88 شد.

نورمحمد: حماسه 9 دی دفاع مردم از جمهوریت نظام بود/محمدی: مدیریت غلط حوادث 88 را رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر نورمحمد امروز در مناظره با نماینده ستاد انتخاباتی روحانی در خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به حضور 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 اظهار کرد: خلق حماسه 9 دی توسط مردم دفاع از جمهوریت نظام در مقابل شورش علیه آن بود.

وی به رأی حدود 25 میلیونی احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: موسوی با بهانه‌هایی که به حیثیت جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد می‌کرد، احساس کرد نباید نتیجه انتخابات را بپذیرد.

نورمحمد با بیان اینکه برای موسوی بسیار سخت بود که بپذیرد احمدی‌نژاد بار دوم با آرای بیشتری رئیس جمهور می‌شود، تصریح کرد: اینکه احمدی‌نژاد رئیس جمهور خوبی است یا خیر، بحث دیگری بوده و اکنون احمدی‌نژاد رئیس جمهور است.

استاد دانشگاه جامعه‌شناسی امام صادق (ع)، ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را در مکانیزیم عادلانه خواند و بیان کرد: طرف مقابل باید رفتار دموکراتیک را حفظ می‌کرد و موسوی به احمدی‌نژاد تبریک می‌گفت.

وی با تأکید براینکه حماسه 9 دی دفاع مردم از جمهوریت نظام و رهبری بود، خاطرنشان کرد: در تهران علیه رهبری شعار دادند و مسجد و عکس امام (ره) را به آتش کشیدند.

نورمحمد شعار روز عاشورا توسط شورشیان را علیه اصل ولایت فقیه دانست و یادآور شد: 9 دی تظاهر اراده جمعی مردم در حمایت از جمهوریت نظام بود.

*انتخابات سال 88 از نقاط ضعف دولت بود

نماینده ستاد حسن روحانی در مناظره خبرگزاری فارس گیلان نیز گفت: لحظه‌هایی در صحنه سیاسی تاریخ هر کشور وجود دارد که واقعیت آن در طول زمان مشخص می‌شود.

کیوان محمدی انتخابات سال 88 را یکی از نقاط ضعف دولت‌های نهم و دهم عنوان کرد و افزود: با این امر مخالف هستم که تمام مسئولیت‌های وقایع سال 88 را به یک یا چند نفر نسبت دهیم.

وی مجموعه‌ای از عوامل از جمله مدیریت غلط را سبب ایجاد فضای پس از انتخابات سال 88 دانست و بیان کرد: فضای پس از انتخابات سال 88 نباید ایجاد می‌شد.

محمدی با بیان اینکه چگونه مدیریتی بود که ملت درباره خود حماسه خلق کرد، یادآور شد: اگر مدیریت انتخابات درست صورت می‌گرفت فضا به آن صورت در نمی‌آمد.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم جناح مقابل دولت در آن نقش نداشت ممکن است آنها اشتباهاتی داشتند که حتماً داشتند، اما آیا تمام آن را باید به حساب این جناح نوشت.

این استاد دانشگاه به هزینه رهبری برای دولت در 29 خرداد سال 88 اشاره کرد و گفت: رهبری هزینه مدیریت ضعیف را پرداخت.

وی با تأکید براینکه اصرار دارم هر فرد باید هزینه اشتباه خود را بپردازد، اظهار کرد: افرادی با تعلل و ناهماهنگی در اعلام آرا برای مردم و کاندیداها توهم ایجاد کردند.

محمدی به 25 خرداد سال 88 اشاره کرد و افزود: مردم در آن زمان دچار توهم بودند.

این استاد علوم اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه نمی‌توانم برای اشتباه افراد در وقایع سال 88 درصد تعیین کنم، تصریح کرد: تمام هزینه‌ها را نباید به حساب یک طرف انتخابات بگذاریم.

وی به ناامنی در کشورهای منطقه اشاره کرد و یادآور شد: امنیت و آرامش روانی حاکم بر جامعه برای مردم از انتخابات مهم‌تر است.

محمدی با اشاره به اینکه اگر دولتی امنیت کشور را با ناپختگی، مدیریت و برنامه غلط به خطر بیندازد باید در تاریخ پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: مردم ایران نه‌تنها در 9 دی سال 88 بلکه در تمام طول انقلاب اسلامی حماسه آفریدند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: مردمی که بار تورم، فقر و گرانی را به دوش می‌کشند در هر 22 بهمن در خیابان حضور دارند زیرا متوجه امنیت در کشور هستند.

وی مردم ایران را حماسه‌ساز توصیف کرد و افزود: ملت از مواضعی که بر پایه عقلانیت است، به‌سادگی عقب‌نشینی نمی‌کند.

*امکان سازمان‌دهی نیروهای متدین بیشتر از طرف مقابل است

نماینده ستاد جلیلی در مناظره خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به تعویق اعلام نتایج انتخابات در سال 88، بیان کرد: زمانی که انتخابات روند طبیعی خود را طی می‌کرد، هنگام شمارش آرا جلوی وزارت کشور چند خودرو را به آتش کشیدند.

نورمحمد به اعلام پیروزی یک نامزد قبل اتمام شمارش آرا اشاره کرد و افزود: در تمام انتخابات تخلف‌هایی وجود دارد اما تخلف 11 میلیونی امکان‌پذیر نیست.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه امکان سازماندهی نیروهای متدین بیشتر از طرف مقابل در کشور است، خاطرنشان کرد: اگر موسوی پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات را تبریک می‌گفت، 97 درصد مسائل برطرف می‌شد.

*دور کردن افراد از همدیگر به نفع نظام نیست

نماینده ستاد حسن روحانی در مناظره خبرگزاری فارس گیلان بیان کرد: جداسازی، تفرقه و دور کردن افراد به هر بهانه‌ای از صحنه انقلاب در بلندمدت به نفع نظام نیست.

محمدی با ابراز رضایت از اقدام عسگراولادی در نزدیک کردن جناح‌ها به همدیگر، افزود: بسیاری از اختلاف‌ها ممکن است ریشه‌ای نباشد که باید برطرف شود.

وی جریان‌ها را خیرخواه نظام دانست و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در کنارهم بنشینیم باید همدیگر را بپذیریم اما هر فرد و گروه باید پاسخگوی نتیجه عمل خود باشد.

این استاد دانشگاه بر مسئولیت‌پذیری افراد و گروه‌ها تأکید کرد و متذکر شد: اگر خطایی کردیم که به مردم آسیب می‌رساند باید آن را بپذیریم.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول