اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر وزیر خارجه مصر به اتیوپی برای بررسی سد النهضه

وزیر امور خارجه مصر در تلاش برای حل بحران بوجود آمده با اتیوپی در خصوص سد النهضه، در رأس یک هیئت دیپلماتیک به آدیس‌آبابا سفر می‌کند.

سفر وزیر خارجه مصر به اتیوپی برای بررسی سد النهضه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الشروق، «محمد کامل عمرو» امروز یکشنبه در رأس یک هیئت دیپلماتیک به آدیس‌آبابا سفر می‌کند تا با دولت اتیوپی درباره سد النهضه گفت‌وگو نماید.

قرار است وی در دیدار با همتای اتیوپیایی خود چند پیشنهاد در خصوص ازسرگیری مذاکرات بین دو کشور برای برون رفت از بحران به گونه‌ای که هیچ یک از کشورها متضرر نشده و منفعت مشترک آنها محقق شود، ارائه ‌کند.

بر اساس این گزارش کابینه «هشام قندیل» نخست‌وزیر مصر هفته گذشته پیشنهادات مصر که قرار است عمرو در سفر خود به اتیوپی بیان نماید، بررسی کرد و در همین رابطه دولت مصر حمایت خود از سرمایه‌گذاری و تجارت با اتیوپی را اعلام و بر استمرار طرح‌های همکاری دوجانبه در راستای حمایت از توسعه کشورهای حوزه رود نیل، تاکید کرد.

بر پایه این گزارش وزارت آب مصر نیز در نشست کمیته عالی آب‌های نیل به نخست‌وزیری قندیل، گزارشی به قندیل ارائه کرد که در آن توصیه‌های فنی درباره مذاکره با طرف اتیوپیایی در خصوص سد النهضه و چند جایگزین فنی به منظور کاهش خطرات آن پیشنهاد شده بود.

اتیوپی اخیرا در اقدامی ناگهانی تغییر مسیر رود نیل آبی به منظور احداث سد النهضه را آغاز کرده است که به گفته کارشناسان آسیب‌های زیادی به سهم آب مصر و بخش کشاورزی آن وارد می‌سازد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول