اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تقوایی خبر داد

نتایج انتخابات شورای شهر یزد تا پایان امشب اعلام می‌شود

جانشین ستاد انتخابات استان یزد از اعلام نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستای یزد تا پایان امشب خبر داد.

نتایج انتخابات شورای شهر یزد تا پایان امشب اعلام می‌شود

مهدی تقوایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات در یزد مطلوب بود، اظهار داشت: کار شمارش آرای استان یزد پس از اتمام زمان اخذ رای آغاز شده است.

وی ادامه داد: با پایان یافتن شمارش آرای ریاست جمهوری در استان، شمارش آرای شوراهای شهر و روستای یزد آغاز شد اما به دلیل عدم اتمام شمارش آرا در تمامی شعب، نتایج اعلام نشده است.

جانشین ستاد انتخابات استان یزد، علت طولانی شدن شمارش آرای شورای شهر یزد را کثرت تعداد کاندیداها در کسب کرسی شورای شهر برشمرد.

وی در پاسخ به این سئوال فارس که کار شمارش آرای شورای شهر چه زمانی آغاز شد، گفت: شمارش آرای ریاست جمهوری در برخی شعب تا صبح روز گذشته ادامه داشت که باید در شمارش آرا و اعلام نتایج دقت کافی می‌شد.

وی عنوان کرد: شمارش آرا در شعب تمام شده و نتایج در شعب نیز مشخص است اما از آنجایی که شمارش آرا به دقت نیاز دارد، نباید دقت را فدای سرعت کرد.

تقوایی تصریح کرد: از صبح روز گذشته در شعب اخذ رای شمارش آرای شورای شهر شروع شده و با اعلام نتایج در برخی شعب در فرمانداری تجمیع شده تا پس از حصول اطمینان، نتیجه نهایی مشخص شود.

وی بیان داشت: رقابت 150 کاندیدای شورای شهر یزد و کثرت آرای موجود در صندوق‌های اخذ رای، عملا باعث شده تا روند شمارش آرا به کندی پیش برود.

تقوایی تاکید کرد: با تلاش‌های ستاد برگزاری انتخابات همچنین عوامل اجرایی و ناظران در شعب هیچ‌گونه تخلفی گزارش نشده و مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا وجود نداشته است.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: نتایج انتخابات شوراها در برخی شهرستان‌ها نظیر بهاباد، ابرکوه و اردکان مشخص، اعلام و رسانه‌ای شده است و بقیه شهرستان‌ها نیز به ترتیب اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آمار انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد اظهار داشت: کل آرای ماخوذه در انتخابات ریاست جمهوری در شعب استان یزد 530 هزار و 900 رای بوده است که از این تعداد 12 هزار و 800 رای باطل اعلام شده است.

تقوایی ادامه داد: از این تعداد رای 343 هزار رای مربوط به حجت الاسلام حسن روحانی و بقیه آرا مربوط به پنج کاندیدای دیگر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات را 86.3 درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/90004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول