اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از فلسطین/

حماس: اظهارات شعث درباره حفظ امنیت اسرائیل «ناامیدکننده» است/تهدید 8 اسیر به اعتصاب غذا

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که اظهارات «نبیل شعث» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح درباره تلاش‌های تشکیلات خودگردان برای حفظ امنیت اسرائیل، «تکان‌دهنده و ناامید‌کننده» است.

حماس: اظهارات شعث درباره حفظ امنیت اسرائیل «ناامیدکننده» است/تهدید 8 اسیر به اعتصاب غذا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، «فوزی برهوم» گفت که اظهارات شعث ماموریت حقیقی این تشکیلات را که همچنان به ظلم علیه ملت خود ادمه می‌دهد، آشکار می‌سازد.

وی اشاره کرد که تداوم این سیاست و این شیوه به نفع ملت فلسطین و طرح ملی آن نیست و اقدام جدی همه ارکان ملت فلسطین، نخبگان و موسسات آن برای ارزیابی مرحله سابق و تدوین استراتژی ملی به منظور پایان دادن به وضعیت نابسامان سیاسی در قضیه فلسطین را می‌طلبد تا اعتبار طرح ملی و برنامه مقاومت را بازگردانیم.

شعث در مصاحبه با خبرنگاران اسرائیلی گفته بود هزینه‌های مالی که تشکیلات خودگردان صرف حفاظت از امنیت اسرائیل می‌کند بسیار بیشتر از هزینه‌های بخش آموزش است.

زخمی شدن یک فلسطینی در مرکز نوار غزه

یک کشاورز فلسطینی در اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به وی در شرق شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه، زخمی شد.

«اشرف القدره» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطین در غزه گفت که یک کشاورز 48 ساله فلسطینی در نتیجه تیراندازی به وی در شرق دیرالبلح از ناحیه ران پای راست زخمی شد و به بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه منتقل گشت.

تهدید 8 اسیر فلسطینی برای آغاز اعتصاب غذا

هشت اسیر فلسطینی که از سه ماه پیش در سلول انفرادی در زندان ریمون بسر می‌برند، به آغاز اعتصاب غذای نامحدود از ابتدای روز دوشنبه در اعتراض به حبس آنها در سلول انفرادی، تهدید کردند.

«جهاد دویکات» یکی از این اسراست که در این باره گفت که این هشت اسیر با انتقال به زندان ریمون مخالفت کرده و خواستار انتقال آنها به زندان‌های شمالی نزدیک به محل سکونت خود هستند اما اداره زندان‌ها از 3 ماه پیش به آنها وعده داده و هنوز عمل نکرده است.

تدابیر امنیتی شدید نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب الخلیل

نظامیان رژیم صهیونیستی به دنبال تیراندازی فلسطینیان به سمت شهرک صهیونیست نشین «نگهوت» در جنوب شهر الخلیل، تدابیر امنیتی شدیدی را در شهر دورا و روستاهای مجاور آن به منظور شناسایی عاملان این تیراندازی به اجرا گذاشتند.

گشتی های رژیم صهیونیستی در این منطقه مستقر شده و تدابیر امنیتی شدید و مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشته و تمامی مسیرهای ورودی روستاها و شهرک های مجاور را بسته اند و مانع از تردد شهروندان در تمامی مسیرهای اصلی شدند.

یگان های سواره نظام و پیاده نظام رژیم صهیونیستی در بیشتر شهرها و روستاهای جنوب الخلیل در حال گشت زنی هستند و چندین جوان فلسطینی را در اردوگاه فوار و شهرک بیت عوا بازداشت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان ابلاغ کرده که مقررات منع رفت و آمد و تردد فلسطینیان را در شهر دورا به اجرا خواهد گذاشت، این در حالی است که سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان این منطقه را ترک کرده و برخی خودروهای شخصی وابسته به عناصر تشکیلات رام الله نیز تحرکات شهروندان در این منطقه را زیر نظر دارند.

یورش زندانبانان صهیونیست به زندان عسقلان

«کریم عجوه» وکیل وزارت اسرا اعلام کرد که وضعیت زندان عسقلان واقعا متشنج است و یگان‌های صهیونیستی موسوم به «الیماز» و «دورو» دائما به سلول‌های اسرا یورش می‌برند.

«ناصر ابوحمید» نماینده اسرا نیز گفت که یک یگان سرکوب‌گر به سلول شماره 11 و 13 یورش آورده و به طرز وحشیانه‌ای شروع به بازرسی کرد که چندین ساعت به طول کشید.

محکومیت سکوت در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی

امام و خطیب مسجد الاقصی سکوت جامعه بین‌الملل در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را به شدت محکوم کرد.

شیخ علی عباسی که به دعوت «برکات عوجان» وزیر فرهنگ اردن امامت نمازگزاران در مسجد بزرگ معان را بر عهده داشت و هزاران نمازگزار در آن مشارکت داشتند، خاطر نشان کرد که مسجد مبارک الاقصی با خطرات زیادی از جانب دشمن صهیونیستی مواجه است و مردم هر روزه در شبکه های ماهواره ای شاهد جنایت ها و هتک حرمت های صهیونیست های غاصب علیه این مسجد مبارک هستند، این مسجد مایه عزت و شرافت امت اسلامی است و در صورتی که این مسجد به اشغال صهیونیست ها درآید، مسلمانان عزت خود را از دست خواهند داد.

عباسی ضمن اشاره به اینکه اردن کشور جهاد و از حامیان اصلی مسجد الاقصی است، تاکید کرد که هیچ فرقی میان کرانه باختری و کرانه شرقی وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که سیادت اردن بر مقدسات اسلامی جای بسی افتخار است، تشریح کرد که این کشور تلاش های زیادی را در راستای عمران و بازسازی قدس شریف و مقدسات اسلامی آن مبذول داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول