اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بخش اول/

نصرالله: اگر مقاومت نبود لبنان امروز مزدور اسرائیل بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر لزوم یادآوری تاریخ درخشان گذشته تاکید کرد که اگر جانفشانی‌های مقاومت نبود، لبنان الان به مزدور اسرائیل تبدیل شده بود.

نصرالله: اگر مقاومت نبود لبنان امروز مزدور اسرائیل بود

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در ادامه سخنرانی خود در مراسم روز جانباز مقاوم گفت: هر جانباز داستانی دارد و این زخم‌ها و داستان‌ها باید نوشته شود، چرا که این زخم‌ها قهرمانی های عناصر مقاومت را در جنگ 33 روزه و درگیری با دشمن اسرائیلی و در جنگ سال 96 و در آزادسازی لبنان و در سال 2000 تاکنون در خاطره‌ها زنده نگه می دارد.

وی ادامه داد که این مقاومت هوشیاری لازم و دیدگاه روشن را از همان ابتدا داشت و خطرات سکوت در برابر اشغالگری اسرائیلی‌ها و پیامدهای این سکوت و همزیستی با پروژه های استعمارگرایانه آمریکایی در منطقه را از سال 82 می‌دانست و این بصیرت باعث درگیر شدن با این پروژه ها شد، این در حالی بود که عرب‌ها غیر از ایران و سوریه دچار خفت و خواری بودند.

وی ادامه داد: این مقاومت با این مقدار جانفشانی لبنان را از اشغالگری آزاد کرد و این آزادی و کرامت و عزت و خوبی‌ها و منابع آبی و طبیعی و نفت در آب های لبنان همگی با جانفشانی‌های مقاومت و به فضل مقاومت به دست آمده است.

نصرالله ادامه داد: اگر مقاومت نبود، آب های ما به مستعمره تبدیل می شد و ساکنان اصلی آن مانند کرانه باختری از آن محروم بودند؛ منابع نفتی ما نیز به مانند چاه تمارا می‌شد و دولت ما تابع حاکمیت اسرائیلی ها بود و ما در صیدا و صور محکوم بودیم، چه کسی آنها را از لبنان خارج می‌کرد؟ مقاومت لبنان را حفظ کرد و این گذشته نزدیک نباید فراموش شود، چرا که معرکه کنونی نیز استمرار آن گذشته است و برای از بین بردن تمام دستاوردهایی است که در آن گذشته محقق شده است.

وی تاکید کرد که لبنان، باید ملی باقی بماند و به مزدور تبدیل نشود. این مسئولیت همه در تمامی ادارات و همه نخبه‌ها و فرهنگیان و دانشمندان و همه لبنانی‌ها است، ما در مقابل هجمه رسانه‌ای شدیدی قرار داریم که می خواهد این تاریخ را منحرف کند.

سید حسن نصرالله ابراز داشت: ما بخشی از این سرزمین و کشور هستیم، ما جزو ساختارهای ملت لبنان هستیم که جانفشانی‌های بزرگی انجام داده است؛ ما قربانیان زیادی را از میان خود و جگر گوشه هایمان داده‌ایم، البته بر کسی منت نمی گذاریم و این کار را برای دین و آخرت و کشور و مقدساتمان انجام داده‌ایم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول