اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور پوتین:

اطلاعات آمریکا درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی قانع‌کننده نبود/ به دولت سوریه «اس ۳۰۰» می‌دهیم

مشاور رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد مسکو نسبت به ادعاهای واشنگتن درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی توجیه نشده و این ادعاها هیچ تأثیری بر تحویل «اس ۳۰۰» به دمشق نمی‌گذارد.

اطلاعات آمریکا درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی قانع‌کننده نبود/ به دولت سوریه «اس ۳۰۰» می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه راشاتودی، «یوری یوشاکوف» مشاور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو به هیچ عنوان با اظهارات واشنگتن مبنی بر اینکه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه علیه نیروهای مخالف سوری، سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده، متقاعد نشده است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند تا به ما اطلاعاتی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه ارائه دهد اما صریح بگوییم که فکر می‌کنیم اطلاعات آنها قانع کننده نبود. ما دوست نداریم به منابعی لوله‌های آزمایشگاهی معروفی که کالین پاول، وزیر خارجه سابق آمریکا نشان داد، استناد کنیم اما حقایق از نظر ما قانع‌کننده نبود.

بر اساس این گزارش، پاول یک شیشه کوچک نمونه آورده بود و گفت که بسیار شبیه عامل سیاه‌زخم تسلیحاتی شده «صدام حسین» است و تلاش کرد تا اعضای شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کند که باید به عراق حمله کنند و این در حالی است که بعد از حمله 2003 آمریکا به عراق مشخص شد که اصلاً چنین سلاح شیمایی وجود نداشته است.

یوشاکوف درباره تصمیم آمریکا در خصوص صدور مجوز کمک نظامی به شورشیان سوریه با استناد به این نتیجه‌گیری که دولت اسد از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان سوری استفاده کرده است، گفت که مسکو در سازماندهی یک تحقیقات مناسب درباره پرونده سلاح‌های شیمیایی در قلمرو سوریه با مشکلاتی دچار شده است و بنابراین شواهد قطعی درباره این مسئله وجود ندارد.

«الکساندر لوکاشویچ» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز هشدار داد که تجهیز مخالفان سوریه به سلاح نه تنها به فرایند صلح کمکی نمی‌کند بلکه سوریه را به هرج و مرج می‌برد.

یوشاکوف افزود که این اقدام آمریکا برای کمک نظامی مستقیم به مخالفان سوریه منجر شده است تا تلاش این دو کشور برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی «ژنو» در خصوص سوریه را تضعیف کند.

مشاور پوتین تصریح کرد که توجیهات واشنگتن در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی بر موضع مسکو در خصوص تحویل موشک‌های سطح به هوا «اس 300» به دمشق تأثیری نمی‌گذارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول