اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حماسه سیاسی گزارش می‌دهد

تجلی شکوه ایرانی در آذربایجان / جایی که انگشت‌ها سخن می‌گویند‌

مردم آذربایجان شرقی بار دیگر در روز 24 خرداد با شرکت همه جانبه در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح گسترده شرکت کردند و حماسه‌ای دیگر در برگ زرین تاریخ آذربایجان خلق کردند.

تجلی شکوه ایرانی در آذربایجان / جایی که انگشت‌ها سخن می‌گویند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، انتخابات آزاد در جامعه موهبتی است که از سوی رهبر فقید انقلاب اسلامی و به برکت مجاهدات ملت رشید ایران، با هدف تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در 34 سال گذشته شاخص اصلی گزینش و انتخاب مدیران و نمایندگان حکومت و نظام اسلامی‌ بوده است. مردم آگاه و فهیم که همواره ثابت کرده‌اند در حفظ نظام و دستاوردهای مردمی آن تردیدی ندارند، اینک در این مرحله انتخابات، صفوفی از دل‌های به هم پیوسته تشکیل داده‌اند و قطره‌ها به هم پیوسته و امواجی پرتلاطم از شور و شعور به‌ پا‌خاست تا علاوه بر مشارکت پرنشاط و گسترده در تعیین سرنوشت سیاسی خویش طومار توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نابود کنند.

در کنار انتخابات ریاست جمهوری ‌بی‌تردید شورای شهر یکی از مهمترین ارکان مدیریت شهری به حساب می‌آید که جدای از اهمیت آن در دخالت اراده و مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری‌ها و اداره امور، به سبب جایگاه حقوقی و قانونی آن به مثابه یک پارلمان محلی در راستای سیاستگذاری‌های شهری از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ اهمیتی قابل توجه که می‌تواند در راستای توسعه و پیشرفت شهر بسیار اثرگذار باشد.

البته در چنین شرایطی انتخابات شورای شهر در شهر اولین‌ها با توجه به معضلات ویژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بی‌شک، برخورداری از جامع‌نگری، تخصص، سلامت اخلاقی و مالی، روحیه مشورت‌گرایی، ظرفیت بالای نقدپذیری، اجتناب از باند‌بازی، پرهیز از سیاست‌زدگی، صداقت با مردم، روحیه مردمی، اجتناب از قدرت‌طلبی، ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی از جمله ویژگی‌های یک کاندیدا برای حضور در جایگاه پر اهمیتی همچون شورای شهر است.

 

 

 

استان آذربایجان‌شرقی با جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفری، دارای 2 میلیون و 831 هزار و 886 نفر واجد شرایط رأی دادن بودند. امروز همه آمدند اقشار مختلف مردم اعم از زن، مرد، پیر و جوان در صفوفی به هم فشرده در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و شور و نشاط در این استان جلوه‌ای دیگر از مشارکت مردمی نظام جمهوری اسلامی را به تصویر کشید. گزارش خبرنگار ما از تبریز و دیگر شهرستان‌ها و بخش‌های آذربایجان شرقی حاکی است، اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان در صفوفی به هم فشرده از نخستین ساعات آغاز رای‌گیری در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند به نحوی که شور و نشاط در این استان جلوه‌ای دیگر از مشارکت مردم نظام جمهوری اسلامی را به تصویر کشید.

یک دختر نوجوان رای اولی که هنوز شناسنامه‌اش مهر انتخابات نخورده بود و در نوبت رای دادن ایستاده بود، در پاسخ خبرنگار می‌گوید: آمده ام بگویم که ما ایرانی هستیم و برای ایران و وطنم رای می‌دهم و بگویم که هیچ کس نمی‌تواند در رای و نظرات ما دخالت کند.

زهرا کوثری ادامه داد: این اولین بار است که رای می دهم و برایم باعث خوشحالی است، چرا که می توانم بگویم در سرنوشت کشورم سهیم هستم و می توانم خودم رئیس جمهور آینده ام را انتخاب کنم.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم باعث می شود دشمنان ما بترسند و هرچند باز هم بیشتر برای این کشور نقشه می‌کشند ولی مردم باز به آنها ثابت می کنند که می توانند تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های آنان را برملا کنند.

پایونی عباسی 45 ساله در خصوص هدف از شرکت در انتخابات اظهار داشت آمده‌ام تا با رای دادن خود در تعیین سرنوشت کشورم مشارکت کنم.

وی ادامه داد: اهمیت شرکت در انتخابات بسیار زیاد است چرا که مردم خود در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار هستند.

این شهروند تبریزی در خصوص ویژگی‌های کاندیدای مورد نظر خود بیان داشت: برای من خدمت کردن رئیس جمهور مهم است، به همین دلیل اصلی‌ترین شاخص برایم خدمتگزار بودن رئیس جمهور است.

حجت الاسلام بجانی نیز شرکت در انتخابات را برای همه مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان در هر دین و آئین ضروری خواند و افزود: قانون اساسی کشورمان سرنوشت کشور را به خود مردم سپرده است، بنابراین ملت برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که برای آنها انقلاب کرده‌اند، مردم باید در انتخابات شرکت کنند و این حق مسلم هر انسان است که برای انتخابات تلاش کند.

لیلا مهدوی رای دادن را یک وظیفه ملی خواند و اضافه کرد: من به فردی رای دادم که نسبت به وی خوشبین بودم.

امروز همه آمده بودند، حتی آن جانباز دوران دفاع مقدس که یک پایش را به یادگار در جبهه‌ها جا گذاشته است، نیز در این جمع حضور دارد. این جانباز تبریزی می‌گوید: این راه در واقع ادامه دهنده دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است چرا که ما همچنان با دشمن در حال جنگ هستیم، هر چند که ممکن است جنگ ما نظامی و فیزیکی نباشد اما آنها جنگ روانی و تحریم‌ها را بر ما تحمیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما با شرکت در این انتخابات می‌خواهیم جواب همه کارها و توطئه‌هایشان را به آنها بدهیم و به آنها بگوییم که ما همیشه پشت رهبر و انقلابمان هستیم و هیچ موقع دست از این حمایت‌ها بر نخواهیم داشت.

وی ابراز کرد: ما در کشور مردمی ولایت‌مدار و انقلابی داریم و کسی که در آینده انتخاب می‌شود باید قدر این صبر و استقامت و همدلی و شهامت مردم را با کار درست خویش بدهد و بتواند باری را از روی دوش آنان بردارد و همچنین انتظار داریم تا کشور را نیز به بیگانگان نفروشد.

جاوید قائمیان نیز شرکت در انتخابات را یک وظیفه مسلم خود خواند و افزود: با توجه به اینکه هر یک رای تاثیر فراوانی در تعیین سرنوشت کشورمان دارد به همین دلیل شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی و دینی می‌دانم.

این دانشجو در خصوص ویژگی‌های کاندیدای منتخب خود اظهار داشت: به کسی رای دادم که احساس می‌کنم هدف‌های مرا در آینده محقق می‌کند و پس از اینکه مطالعه لازم را در خصوص وی کسب کردم، به وی رای دادم.

رضا شهرنیا شهروند تبریزی که به همراه خانواده برای رای دادن به شعبه اخذ رای مراجعه کرده است می‌گوید: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است، من به کاندیدایی رای دادم که احساس کردم از بقیه نامزدها اصلح‌تر است و من به خاطر افکار و ایده‌هایی که داشت رای دادم.

وی خطاب به کسانی که تصمیم دارند در انتخابات شرکت نکنند، بیان داشت: کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند دلایل منطقی و قانونمند ندارند و باید بدانند که رای تک تک آنان در انتخابات سرنوشت‌ساز است.

نوجوانان 18 ساله آذربایجانی همراه با چند تن از جوانان در حالی که مجذوب فضای پرتحرک شعبه اخذ رأی که در آن حضور دارد شده با حرارت خاصی می‌گوید: مردم باید با حساسیت ویژه و آگاهانه در این انتخابات سرنوشت‌ساز حضور یابند. نگار سلمانی شورانگیزترین مرحله برای خود را مرحله تحقیق در مورد نامزدها و برگزیدن آنها می‌داند که با مشورت، تحقیق و پرس و جو، نمایندگان دلخواه خود را انتخاب و با آگاهی در این انتخابات شرکت می‌کند.

رحیمی‌نژاد دیگر شهروند تبریز نیز می‌گوید:  بدون شک هیچ ایرانی متعصبی نمی‌تواند نسبت به سرنوشت کشورش بی‌تفاوت باشد هر ایرانی باید آینده کشورش را رقم بزند با این وجود شرکت در انتخابات نه تنها وظیفه شرعی بلکه وظیفه ملی نیست و حضور گسترده در این حماسه ملی ضروری است.

وی معتقد است: اگر کسی رای نمی‌دهد، غفلت می‌کند، زیرا توسعه در تمام امور اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور در پرتو انتخاب درست و صحیح مردم است و اگر این انتخاب به هر دلیلی درست نباشد یکی از این سه راه توسعه دچار مشکل می‌شود و کشور مسیر پیشرفت را طی نمی‌کند

در پایان یک نکته‌ دیگر اینکه شامگاه روز جمعه پایان رقابت‌ها و شروع رفاقت‌ها است و نتیجه‌ انتخاب مردم هر چه که باشد باید مورد قبول نامزدها و حامیان آنان بوده و برنده و بازنده هر دو به عملکرد و رویکرد آنان مرتبط است. برندگان باید فرصت پیش رو را مغتنم شمرده و برای حفظ اعتماد مردم و پاسداشت امانتی که به آنان سپرده شده تلاش نمایند و بازندگان نیز برای جلب این اعتماد و بدست آوردن فرصت‌هایی در آینده بکوشند که احترام به رای مردم از جمله لوازم آن است.

انتهای پیام/60001 /ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول