اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اولین ساعات اخذ رای در قروه

حماسه آفرینان قروه به صحنه آمدند/اوج حماسه سیاسی در آخرین ساعات رای‌گیری

همزمان با آغاز کار رای‌گیری، مردم همیشه در صحنه قروه در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر، و نام منتخبین خود را به صندوق انداختند.

حماسه آفرینان قروه به صحنه آمدند/اوج حماسه سیاسی در آخرین ساعات رای‌گیری

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، هنوز یک ساعتی تا آغاز کار رای‌گیری مانده بود، که سری به شعبه ثابت شماره 16 قروه واقع در دبیرستان هدف این شهر زدم.

به محض ورود، سه پیرمرد که در گوشه‌ای ایستاده بودند نظرم را جلب کرد، به سمت آنان رفتم و پرسیدم، اینجا چکار می‌کنید، به اتفاق خندیدند و گفتند که برای دادن رای آمده‌ایم، گفتم هنوز یک ساعتی مانده به انتخابات، خسته می‌شوید، پیرمرد خوش صحبتی که بعدا خود را محمد کریمی معرفی کرد، گفت: انتظار شیرینی است، خسته نمی‌شویم، سی و اندی سال است آمده‌ایم و معنای خستگی را نفهمیده‌ایم.

دیگری که ولی‌الله شیخی نام داشت، گفت: عشق به انقلاب ما را به صحنه آورده است و ما از این حضورها خسته نمی‌شویم.

کم‌کم به تعداد جمعیت افزوده می‌شد، آقایی با یک شاخه گل محمدی و شناسنامه به دست به ما نزدیک شد، پرسیدم گل برای چیست؟ گفت: این گل را آورده‌ام تا به آنهایی که پای صندوق هستند بدهم، می‌خواهم این انتخابات به یمن این گل متبرک به نام پیامبر اعظم باشد.

مهسا هم گفت رای اولی است و برای اولین بار می‌خواهد در عرصه انتخابات حاضر شود و از اینکه شناسنامه‌اش برای اولین بار ممهور به مهر انتخابات می‌شد، شادی وصف‌ناپذیری داشت؛ می‌گفت تمام شب را به انتظار صبح نتوانسته است خوب بخوابد، با اینکه این مدت به شدت مشغول درس و مطالعه بوده، اما از دیشب، حس انتخاب‌گری و بزرگ شدن او را از این مهم بازداشته بود، می‌پرسم، به نظرت انتخابات مهمتر است یا کنکور؟ می گوید مسلما انتخابات، چون کنکور فقط سرنوشت فردی من را تعیین می‌کند اما، انتخابات سرنوشت ملت کشورم را. من با انتخاب درست است که می‌توانم فضای خوبی را برای ادامه تحصیلم فراهم کنم.

کار رای‌گیری که شروع می‌شود، جمعیت حرکت می‌کند و من جا می‌مانم. پیرمردی عصا به دست از کنارم می‌گذرد و ذکر بسم‌الله لحظه‌ای از لبانش نمی‌افتد.

سرم را که بر می‌گردانم از خیل جمعیتی که صف بسته است، مبهوت می‌مانم، به پسر جوانی نزدیک می‌شوم که در انتهای صف ایستاده است، خودش را مجید معرفی کرد، می‌گویم انتهای صف هستی و زیاد معطل می‌شوی تا نوبتت برسد، می‌گوید، شنیده‌ام در جبهه‌های جنگ برای بستن سربند، صف رزمندگان از این هم طولانی‌تر بوده است، من خودم را مدیون دلاوری‌های آنان می‌دانم.

در این حماسه غرورآفرین مردم قروه همچون همیشه، استوار و محکم قدم به عرصه گذاشته‌اند و مسئولان نیز که همواره همراه مردم هستند خود را به جمع آنان رساندند و رای خود را به صندوق انداختند.

امام جمعه قروه در حاشیه این حضور گفت: حماسه آفرینی کار همیشگی ملت ایران است و هر یک از انتخابات آنان در جای خود حماسه آفرین بوده است.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا با اشاره به تلاش‌های گسترده و موضع‌گیری‌های دشمن در زمینه خارج کردن مردم از صحنه گفت: این حضور بیانگر بصیرت و آگاهی ملت است که  حماسه سیاسی و اقتصادی را هر دو باهم رقم زد.

وی با بیان اینکه درست است که مردم با مشکلاتی مواجهند اما این مشکلات با حضور آمریکا حل نمی‌شود و وجود این استکبار، مشکل‌آفرین خواهد بود.

امام جمعه قروه مردم را عامل اصلی حل تمامی مشکلات دانست و افزود: این حضور استوار و ماندگار است که سدی بزرگ در برابر دشمنان اسلام و انقلاب است.

فرماندار قروه هم با بیان اینکه 120 شعبه اخذ رای در این شهرستان، کار جمع‌آوری آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی را بر عهد دارد، گفت: مردم از اولین ساعات اخذ رای در این شعب حضور یافته‌اند و با توجه به بصیرت و بینشی که مردم قروه دارند، این حضور دور از انتظار نبود.

شیخی‌زاده افزود: مردم ولایی قروه همواره لبیک‌گوی مقام معظم رهبری بوده‌اند و این بار در عرصه حماسه سیاسی، پاسخی دندان‌شکن به دشمنان خواهند داد.

انتهای پیام/79009/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول