اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس:

بدون شناسنامه امکان رای دادن وجود ندارد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: از افرادی که شناسنامه ندارند به هیچ وجه رأی گرفته نمی‌شود.

بدون شناسنامه امکان رای دادن وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یحیی صادقی ظهر امروز در ستاد انتخابات مرکزی فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون شرط اصلی برای رای دادن شناسنامه است.

وی افزود: در دوره‌های قبل بحث کارت ملی نیز مطرح بود اما مقرر شد با کد ملی درج شده در شناسنامه یا گواهینامه کار انجام شود.

صادقی بیان کرد: به همراه آوردن کارت ملی اجباری نیست اما شناسنامه باید همراه افراد باشد چنانکه حتی اعضای شعب که از صبح تا غروب در شعبه مشغول کار هستند اگر شناسنامه خود را فراموش کرده باشند نمی‌توانند رای دهند.

وی اضافه کرد: برای رای‌گیری شعب سیار، طبق قانون شرایطی تعریف شده، چنانکه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از شرایط رای‌دهندگان وضعیت سکونت آنان است.

به گفته وی، در شهرهای زیر 100 هزار نفر که شامل روستاها نیز می‌شود افرادی می‌توانند رای دهند که حداقل یک سال گذشته در آن شهر ساکن بوده‌اند.

صادقی ابراز داشت: قانونگذار برای حفظ حق قانونی افراد در روستاهای کوچک و کم‌جمعیت که شامل داشتن شورا هستند، صندوق سیار پیش‌بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شعب سیار در ساعات مشخصی در آن مکان هستند و به عنوان مثال اگر سه روستا با یک شعبه سیار داشته باشیم در صورتجلسه زمان رای‌گیری هر روستا مشخص شده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان فارس در ادامه گفت: اگر افرادی باشند که در روستای الف هستند اما در زمان مشخص شده نتوانند رای بدهند و صندوق سیار از روستای آنان رفته باشد برای دادن رای ریاست جمهوری در هر جا مشکلی ندارند.

صادقی افزود: برای افرادی که فرصت حضور در صندوق سیار را پیدا نکرده‌اند، معتمدینی که اعضای شعبه هستند و مردم را می‌شناسند در صورتی که مطمئن شوند وی از اهالی همان روستا است و فرصت پیدا نکرده می‌توانند در زمان حضور صندوق سیار در روستای دیگر رای وی را بگیرند.

وی تصریح کرد: افرادی که بومی یک روستا هستند اما شوهر خانواده محل کارش در روستایی دیگر است می‌توانند در محل سکونت خانواده خود رای دهند.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول