اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از خلق حماسه سیاسی

پایگاه انقلاب پیشتاز در خلق حماسه / قمی‌ها شگفتی آفریدند

مردم قم امروز در لبیک به ندای رهبری، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا سکان سرپرستی جامعه را به اصلح بسپارند.

پایگاه انقلاب پیشتاز در خلق حماسه / قمی‌ها شگفتی آفریدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مشارکت در انتخاب بهترین‌ها برای تصدی امور شهر و انتخاب اصلح و به نوعی بهترین گزینه برای اداره امور کشور از ساعت 8 صبح امروز 24 خردادماه آغاز شده است.

صندوق شماره 253 اخذ رای که در ساعات اولیه صبح حضور مردم را آن چنان به خود ندیده بود، در ساعات نزدیک به ظهر شلوغی جمعیت را نظاره‌گر بود.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل هجمه گسترده دشمنان و تحریم‌هایی که آمریکا اعمال کرده از حساسیت فراوانی برخوردار است.

اما این دوره از انتخابات برای آنهایی که برای نخستین بار رای خود را به صندوق می‌اندازند، دارای جذابیت‌های زیادی است. 

مریم مرادی که از آن دسته افرادی است که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کند می‌گوید: دشمنان امروز چشم به حضور مردم دوخته‌اند تا ببینند آیا مردم به ندای رهبری که امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند، لبیک می‌گویند؟

وی هدف خود در نخستین انتخاب را مشارکت و سهیم شدن در اداره امور کشور عنوان کرد و گفت: مردم امروز به حماسه سیاسی عینیت خواهند بخشید پس از این نوبت کاندیداهاست که پاسخی در خور به این حماسه داده و از بداخلاقی‌ها پرهیز کنند. 

رهبر معظم انقلاب که در آغازین ساعات رای گیری، در حسینیه جماران حضور یافته و رای خود را به صندوق انداختند از مردم خواسته‌اند شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند و حضوری گسترده در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

حضور مردم در پای صندوق‌های رای لبیک به رهبر جامعه اسلامی و تیری در چشم و قلب دشمن است که با انواع ابزار رسانه‌ای خود به میدان آمده تا اختلاف و بدبینی را در دل مردم بکارد.

لیلا نوری 32 ساله که رای خود را به صندوق 253 انداخته بود، می‌گوید: دشمن امروز بیش از هر زمان دیگری منتظر عکس‌العمل مردم و مشارکت آنها در انتخابات است.

وی در مورد معیار خود برای انتخاب اصلح عنوان داشت: هریک از کاندیداها دارای نقاط ضعف و قوتی بودند و اخلاق اسلامی ایجاب می‌کند کسانی که به نوعی بازنده انتخابات هستند ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب او را در اداره کشور یاری کنند.

نوری که کارمند یکی از ادارات قم است ادامه می‌دهد: رئیس جمهور منتخب نباید مغرور شود بلکه سعی کند از برنامه‌های دیگر کاندیداها و از همه ظرفیت‌ها برای بهبود اوضاع کشور استفاده کند.

اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای حاضر شده و رای خود را به صندوق می‌اندازند. در این میان حضور پیرزنی که توانایی راه رفتن ندارد و تلاش وی برای انداختن رای خود به صندوق توجهم را جلب می‌کند.

این پیرزن 83 ساله که با کمک پسر خود برای انداختن رای به صندوق آمده است، می‌گوید: در طول 34 سال گذشته در همه انتخابات‌ها حضور پیدا کردم، امروز هم آمدم تا به دشمنان اعلام کنم که فرسودگی چیزی از عزم من برای حضور در صحنه و شرکت در انتخابات کم نمی‌کند. 

آنچه که در این میان اهمیت دارد صیانت از آراء مردم است آرایی که رهبر معظم انقلاب آن را حق‌الناس و امانت مردم در دست مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات خوانده است.

فرزانه مریدی دانشجوی 25 ساله هدف خود برای شرکت در انتخابات را مشارکت در اداره کشور و انتخاب اصلح برای سپردن سکان مدیریت کشور به دست وی ذکر می‌کند.

وی پایبندی به قانون و تمکین به نتیجه انتخابات را حماسه سیاسی کاندیداها خواند و گفت: کاندیداها لازم است پس از اعلام نتایج به قانون و رای مردم احترام بگذارند و دیگر بار کشور را دچار آشوبی که سال 88 دچار آن شد نکنند.

شلوغی جمعیت به سختی اجازه خروج از محل اخذ رای را می‌دهد، جمعیت زیادی در حال آمدن به محل استقرار صندوق هستند و با دلی پرامید به انتخاب می‌پردازند تا شاید پاره‌ای از مشکلات موجود در دولت یازدهم برطرف شود.

.................................

گزارش: اعظم حاتمی

.................................

انتهای پیام/2258/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول