اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 - 395

استاندار گلستان رای خود را به صندوق انداخت

استاندار گلستان دقایقی قبل با حضور در مسجد حضرت امیر شهر گرگان رای خود را به صندوق شماره 24 این شعبه انداخت.

استاندار گلستان رای خود را به صندوق انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت در حاشیه حضور خود در مسجد حضرت امیر گرگان بر اهمیت حضور مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم هوشیار ایران و گلستان باید با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای بار دیگر پایبندی خود را با آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کنند.

وی تصریح کرد: مطمئن هستیم مردم در این دوره از انتخابات حماسه دیگر می‌آفرینند و چشم جهانیان را به خود خیره می‌کنند.

وی از مردم خواست که در همان ساعات اولیه روز برای رای‌ دادن در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند چراکه زمان تمدید زمان رای‌گیری از سوی ستاد انتخابات کشور مشخص نیست.

همزمان با سراسر کشور طبق برنامه زمان‌بندی شده ستاد انتخابات کشور، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با جمع‌آوری آرای مردم آرام آرام به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و دنیا شاهد حماسه‌آفرینی مردم بزرگ ایران زمین در دفاع از شرف و عزت خود خواهد بود.

طبق اطلاعات دریافتی از حوزه‌های انتخابی سراسر استان عوامل اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای استان از ساعات اولیه صبح پس از دریافت صندوق‌های اخذ و استقرار در مکان تعیین شده از ساعت هشت صبح درب بر روی رای‌دهندگان باز شده و مردم ولایتمدار استان با حضور در این شعب، آرای خود را در صندوق‌های اخذ رای می‌اندازند.

1042 شعبه آرای گلستانی‌ها را برای انتخابات ریاست جمهوری جمع آوری می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از آمادگی یک‎هزار و 492 شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان خبر داد.

علیرضا جمشیدی اظهار داشت: از این تعداد یک‎هزار و 381 شعبه ثابت و 111 شعبه سیار آماده دریافت آرای هم‌استانی‌ها هستند.

وی افزود: ستاد انتخابات استان گلستان آمادگی برگزاری انتخابات تمام ‎الکترونیک شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارد، اما طبق تصمیم وزارت کشور انتخابات شوراها در گلستان نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود.

1475 شعبه برای دریافت آرای انتخابات شوراها پیش‌بینی شدند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: یک‌هزار و 475 شعبه اخذ رأی هم آماده دریافت آراء مردم در حوزه‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

جمشیدی تصریح کرد: به دلیل اینکه در انتخابات شوراها تنها روستاهایی که دارای شرایط جمعیتی باشند، رای مردم جمع می‌شود، از این رو هیچ صندوق سیاری برای انتخابات شوراها پیش‌بینی نشده است.

به گفته وی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 26 شهر و 928 روستای استان گلستان برگزار خواهد شد که تعداد اعضای شورا در این شهرها و روستاها به نسبت جمعیت متفاوت خواهد بود.

35 هزار نیروی اجرایی مسئولیت اجرای انتخابات را در گلستان بر عهده دارند

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان اظهار داشت: گلستان دارای 14 شهرستان و 14 حوزه اجرایی انتخابات است و 14 فرماندار شهرستان‎ روسای هیئت‌های اجرایی انتخابات را بر عهده دارند.

جمشیدی تعداد کل اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را در استان 243 نفر و مجموع اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراها را در استان 301 نفر عنوان کرد که در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان مستقر خواهند بود.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای شعب در انتخابات شوراهای اسلامی تعیین شده است افزود: در شهرهایی که اعضای شورای شهر آنها بین پنج تا هفت نفر باشد، شعب اخذ رأی با کادر پنج نفره، شهرهایی که شوراهای 9 تا 11 نفره دارند دارای اعضای شعب شش نفره و شهرهای که دارای شورای 13 نفره هستند دارای اعضای هفت نفره خواهند بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه در مجموع 35 هزار نیروی اجرایی در گلستان مسئولیت اجرای انتخابات را بر عهده دارند، ادامه داد: در استان گلستان، گرگان به عنوان تنها شهری که تعداد اعضای شورای شهر آن 13 نفره است، دارای تعداد اعضای شعب هفت نفره خواهد بود که در تمامی شعب اخذ رأی، یک نفر باید به عنوان کاربر رایانه‌ای حضور داشته باشد.

جمشیدی اضافه کرد: 7 هزار و 418 نامزد برای عضویت در انتخابات شوراها در صحنه رقابت‌ها باقی مانده‌اند که خود را در معرض رای مردم قرار داده‌اند.

گلستان 42 هزار و 650 رای اولی دارد

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: 42 هزار و 650 نفر به عنوان رای اولی امروز برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند.

سیف‌الله ابوترابی افزود: کسانی که متولد 24 خردادماه 1374 و ماقبل باشند واجد شرایط رای دادن در انتخابات امروز هستند.

وی تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان را یک میلیون و 176 هزار و 859 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول