اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

ملت ایران در پی توسعه استقلال سیاسی بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که حماسه 24 خرداد در صحیفه تاریخ به عنوان نماد ارزشمندی از شوکت و پایمردی ملت ایران ثبت خواهد شد، گفت: ملت ایران در پی توسعه استقلال سیاسی بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی است.

ملت ایران در پی توسعه استقلال سیاسی بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز پس از انداختن رأی خود در صندوق شماره 90 مسجد انگجی تبریز، در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: تکیه جمهوری اسلامی بر آرمان شهدا و فرهنگ خاندان عصمت و طهارت است و در واقع، با پافشاری بر این آرمان است که ملت ایران همواره به نتیجه مطلوب خود رسیده است.

وی با بیان این که در دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به طور متوسط هر سال یک انتخاب در کشور، برگزار شده است، اظهار داشت: امروز هر شعبه اخذ رای به مثابه پایگاه قدرتمند انقلاب اسلامی است که مردم با حضور در آن، موجودیت، نشاط و افق آینده خود را در پرتو ولایت مقام معظم رهبری به جهانیان نشان می دهند.

بیگی حضور حماسی مردم را هم راستا با جانفشانی و ایثار شهدا و ایثارگران دانست و افزود: در واقع،امروز همان انگیزه متعالی و مقدس است که حضور چشمگیر مردم در پای صندوق های اخذ رای را رقم زده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی یاد آور شد: ملت ایران هر جا که احساس کرده است که نظام اسلامی، در عرصه‌های مختلف از قبیل دفاع مقدس، سازندگی و راهپیمایی نیازمند حمایت و پشتیبانی است، حضور جانانه خود را به رخ جهانیان کشیده است و امروز، همین انگیزه مترقی، در حماسه سیاسی حضور در انتخابات، بارز است.

بیگی گفت: جماعتی که با تصور محدود بودن دارایی ملت ایران، مسیر تمکین و تبعیت از ابرقدرت ها و حرف کدخدایان را ترسیم می کنند، سخت در اشتباه هستند.

وی تصریح کرد: ملت ایران در پی توسعه استقلال سیاسی بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی است و از این رو، تبعیت از قدرت های طاغوتی جهان را با تجلی مشارکت حماسه ساز خود نفی می کند.

وی با بیان این که حماسه 24 خرداد در صحیفه تاریخ به عنوان نماد ارزشمندی از شوکت و پایمردی ملت ایران ثبت خواهد شد، افزود: این حضور حماسه ساز پشتیبان فرد منتخبی است که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی حضور یافته و از حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع خواهد کرد.

علیرضابیگی با اشاره به آخرین تحولات منطقه اظهار کرد: باور ما این است که در مقطع کنونی، با قرار گرفتن جهان در یک پیچ تاریخی، نظم گذشته دنیای امروز از میان رفته و طی آن، قاعده جدیدی در عرصه جهانی در حال شکل گیری است.

وی با بیان این که تلاش تمام حکومت‌ها در این راستاست که جایگاه خاص خود را در نظم نوین ‌جهانی تثبیت کنند، افزود: جایگاه زیبنده‌ای که برای جمهوری اسلامی -به عنوان قطب تمدن اسلامی- مطرح است، مورد کینه ورزی قدرت های زورگو بوده و از این رو، تمام تلاش نظام سلطه در این راستاست که مانع از تحقق این جایگاه در عرصه‌های بین المللی شود.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، چشم و چراغ ملت های آزاده جهان است و شاهد این مدعا نیز تحولاتی است که در سطح جهان –و به خصوص در خاورمیانه- روی می دهد.

علیرضابیگی با بیان این که این تحولات الهام یافته از باورهای انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: برخی سعی می کنند سطح ملت ایران را تنزل داده و جایگاه ملت ایران را در زیرمجموعه های نظام سلطه تعریف کنند و به این ترتیب، پیشرفت و توسعه کشور را از آمریکا و سایر کدخدایان بین المللی مطالبه کنند؛ این در صورتی است که اصالت گفتمان انقلاب اسلامی بر مبنای استقلال و خودباوری است و این امر الگویی برای سایر ملل است.

وی گفت: 24 خرداد، حامل پیامی است که حماسه سیاسی ملت ایران را به جهانیان مخابره خواهد کرد و معتقدیم که تحقق این حماسه، زمینه ساز حماسه اقتصادی خواهد بود.

علیرضابیگی با بیان این که امروز مشارکت سیاسی ملت ایران مورد رصد دشمن است، تصریح کرد: احساس مشارکت عمومی مرهون حضور پرشور مردم بوده و باعث خواهد شد که رئیس جمهور منتخب، با پشتوانه محکمی از حقوق ملت ایران دفاع کند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این حضور حماسی، ولایتمداری، وحدت و همدلی ملت ایران را در مشارکت سیاسی و سهیم بودن در سرنوشت کشور به جهان نشان خواهد داد.

انتهای پیام/60001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول