اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

‌گیلان‌ یکپار‌چه خلق حماسه شد

مردم گیلان در ساعات اولیه رأی‌گیری آماده خلق حماسه سیاسی شدند.

‌گیلان‌ یکپار‌چه خلق حماسه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمعه‌ای دیگر از راه رسید که با جمعه‌های گذشته متفاوت است.

امروز یک ملت مقاومت خود را به رخ تمام غاصبان و مستکبران می‌کشد و مسئولیت سرنوشت کشور خود را به‌عهده می‌گیرد.

امروز مردم گیلان همراه و همگام با دیگر هموطنان با نمایش قدرت اتحاد و ولایت‌پذیری خود بر گوش معاندان و دشمنان نظام اسلامی سیلی سنگینی وارد می‌کنند. 

قبل از آغاز روز سرنوشت‌ساز و پرشکوه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم گیلان به ویژه رشت در محل استقرار صندوق‌های اخذ رأی حضور یافتند.

میدان ذهاب رشت قبل از آغاز رأی‌گیری شاهد حضوری پرشکوه و منتظر مردمی است که می‌خواهند رأی خود را به صندوق بیندازند.

استاندار گیلان نیز در همان ابتدای آغاز رأی‌گیری آرای خود را به صندوق مستقر در میدان شهرداری رشت انداخت.

هر لحظه بر تعداد افراد رأی‌دهنده افزوده می‌شود و مردم گیلان برای خلق حماسه سیاسی طبق فرمایش‌های رهبری آماده شدند.

شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای گیلان امروز آماده می‌شوند تا به دنیا نشان دهند که پشت سر رهبری بوده و به ایران آباد می‌اندیشند و تعیین کننده سرنوشت خود هستند.

*برای آبادانی کشورم رأی می‌دهم

پیرمردی که در میدان ذهاب رشت در صف انتظار برای رأی‌ دادن است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تاکنون در چندین انتخابات شرکت کردم و رأی دادم.

وی گفت: امروز نیز بار دیگر به صحنه انتخابات آمدم و رأی خود را به کوری چشم دشمنان به صندوق می‌اندازم تا کشورم را بسازم.

این شهروند رشتی با بیان اینکه هرگز از رأی خود پشیمان نشده‌ام، افزود: در تمام سال‌هایی که رأی دادم همواره احساس سربلندی کرده‌ام.

*در تبعیت از رهبرم رأی می‌دهم

شهروند دیگری که در صف انتظار رأی‌گیری ایستاده است نیز در گفت‌وگو با فارس دلیل حضور خود را تبعیت از فرمایش‌ رهبری ذکر کرد.

وی گفت: رهبرم فرمود که باید حماسه سیاسی خلق کنیم و به همین دلیل امروز به همراه خانواده خود وارد صحنه شدم تا این حماسه را در کنار دیگر افراد جامعه ایجاد کنیم.

*انتخابات احساس بالندگی و افتخار است/رأی من سرنوشت‌ساز است

یک جوان رأی اولی که با در دست داشتن شناسنامه خود در انتظار رأی دادن است، نیز از حضورش در عرصه رأی‌گیری انتخابات شادمان بود.

وی گفت: امروز برای نخستین بار رأی می‌دهم و احساس بسیار خوب و بزرگی دارم و از اینکه می‌توانم در سرنوشت کشور خود تعیین کننده باشم بسیار شادمان هستم.

این جوان رأی ‌اولی که به همراه دوستان خود در صف ایستاده است، اظهار کرد: همه ما امروز به دشمنان نشان می‌دهیم که جوان ایرانی کشورش را می‌سازد و از دشمن نمی‌ترسد و رأی من سرنوشت‌ساز است.

*انتخابات امتحان تاریخی است

مدیرکل اوقاف گیلان نیز انتخابات را گذر از محک امتحان تاریخی با افتخار و صلابت دانست.

حجت‌الاسلام ولی عادلی اظهار کرد: امروز ملت ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی قدرت اتحاد و ولایت‌پذیری را به نمایش می‌گذارند.   

*رأی ما مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است/مردم با ولایت فقیه هستند

یک شهروند خانم که در صف آخر انتظار رأی‌‌دادن ایستاده است به خبرنگار فارس گفت: از ساعت 7.5 صبح امروز در میدان شهرداری رشت حضور یافتم تا رأی خود را به صندوق بیندازم.

وی با بیان اینکه از ایستادن در این صف خسته نشدم، افزود: ما آمده‌ایم تا به آمریکا و دشمنان نشان دهیم که تا آخر ایستاده‌ایم و پشت سر رهبری هستیم و طبق فرمایش امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

این شهروند گفت: رأی ما مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است و از ایستادن در صف انتظار خسته نمی‌شویم و مشاهده این صحنه دشمن را خسته و ناامید می‌کند.

*بیش از یک میلیون و 717 هزار نفر گیلانی سرنوشت‌ساز می‌شوند

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان، جمعیت این استان بر مبنای فعالیت ستاد انتخابات، امنیت انتخابات، هیئت بازرسی، هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتظارات شوراهای مجلس را 2 میلیون و 480 هزار و 871 نفر اعلام کرد.

محمد اکبرزاده به جمعیت یک‌میلیون و 497 هزار و 170 نفری شهری گیلان اشاره کرد و افزود: 983 هزار و 701 نفر ساکن روستاهای گیلان هستند.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و 717 هزار و 639 نفر واجد شرایط رأی دادن در گیلان هستند، تصریح کرد: گیلان 50 هزار و 234 نفر رأی اولی دارد که 24 هزار و 810 نفر را دختران و 25 هزار و 424 نفر را پسران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: گیلان دارای یک‌میلیون و 717 هزار و 639 نفر واجد شرایط رأی دادن ‌است و 50 هزار و 234 نفر رأی اولی هستند که 24 هزار و 810 نفر را دختران و 25 هزار و 424 نفر را نیز پسران تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه 2 هزار و 887 شعبه اخذ رأی در گیلان در نظر گرفته شده است، افزود: تعداد 844 شعبه اخذ رأی شهری و 2 هزار و 403 شعبه روستایی و تعداد 349 شعبه سیار و 2 هزار و 538 شعبه ثابت است.

به گفته وی 2 هزار و 818 شعبه اخذ رأی شوراها در گیلان در نظر گرفته شده که 842 شعبه شهری و یک‌هزار و 976 شعبه سیار است.

اکبرزاده متذکر شد: تعداد 289 شعبه سیار و 2 هزار و 529 شعبه ثابت آرای شوراهای شهر و روستای گیلان را جمع‌آوری می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول