اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه حضور در سرزمین ولایت-354:

رشید: فرمانداران برای برطرف کردن تخلفات انتخاباتی تلاش کنند

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: فرمانداران با ایمان و اعتقاد در راستای برطرف کردن شبهات احتمالی تخلفات انتخاباتی تلاش کنند.

رشید: فرمانداران برای برطرف کردن تخلفات انتخاباتی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی اصغر رشید در جلسه ستاد انتخابات خراسان‌رضوی که با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران اجرا، نظارت، حفاظت و پشتیبانی انتخابات، اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته در برای فراهم کردن ساز و کار برگزاری انتخابات، تلاش‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

رشید با بیان اینکه واجدان شرایط باید برای ثبت رای، اصل شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، تاکید کرد: داشتن 18 سال تمام یعنی متولدین 24 خرداد سال 74 و قبل از آن و تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله شرایط مشترک برای رای دادن در انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین سکونت حداقل یک سال در محل اخذ رای به استثنای شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت از دیگر شرایط رای دهندگان محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به سه مرحله تبیینی، تبلیغی و تهییجی در فرآیند برگزاری انتخابات، گفت: مرحله تبیینی از اوایل اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و مرحله تبلیغی، که همان فرصت تبلیغات کاندیداها طبق قانون است امروز به پایان می رسد و از امروز وارد مرحله تهییج برای حضور گسترده مردم در انتخابات می‌شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: از فرمانداران انتظار می‌رود با ایمان و اعتقاد به سلامت کاری چون گذشته تمام تلاش خود را در راستای برطرف کردن شائبه‌ها و شبهات احتمالی در مورد تخلفات انتخاباتی و جانبداری از کاندیدای خاص انجام دهند.

وی تصریح کرد: پخش شایعه انصراف کاندیداها، انتشار شب نامه‌ها و ادامه روند تبلیغات پس از مهلت قانونی، ایجاد شبهه تقلب و سیاه‌نمایی در مورد میزان مشارکت مردم و برخی تجمعات احتمالی غیر قانونی از مواردی است که ناظران انتخاباتی باید هوشیاری لازم را در جهت پیشگیری و برخورد قانونی با آنها داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام محمد حسین محرابی، سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان، از خراسان‌رضوی به عنوان استانی نمونه در برگزاری انتخابات نام برد و اظهار کرد: امانت‌داری از جمله مباحثی است که در آیات قرآن، روایات و کلام بزرگان بر آن تاکید شده و ما با تمام وجود از آرای مردم دفاع می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون و پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی گفت: در مواردی که تخلف محرز نیست، بایستی آن را به نفع انتخابات و برگزاری آن تفسیر کنیم و در صورت محرز بودن تخلف با جدیت و بدون تبعیض با آن برخورد کنیم.

انتهای پیام/70004/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول