اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

آغاز پیگیری مصوبات سفر چهارم دولت در مازندران از هفته آینده

استاندار مازندران گفت: هفته آینده کار پیگیری مصوبات سفر چهارم هیئت دولت به مازندران آغاز می‌شود.

آغاز پیگیری مصوبات سفر چهارم دولت در مازندران از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری برگزار شد به مصوبات سفر چهارم دولت به مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های دولت احمدی نژاد در مازندران را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: مصوبات سفر رئیس جمهور دولت دهم پیگیری مصوبات سه سفر به مازندران بود که در چهارمین دور سفر برخی مصوبات به صورت سند درآمد و در دولت‌های بعد قابل اجرا است.

طاهایی با اشاره به اینکه در سفر چهارم دولت مصوب شد تا وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد کنارگذر در شهرهای مازندران را داشته باشد، تصریح کرد: اولویت احداث کنارگذر برای شهرهای غرب مازندران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمربندی ساری و بابل در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفت.

طاهایی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی موظف است منابع لازم پروژه‌های راه و شهرسازی را در احداث کنارگذر شهرهای مازندران تامین کند، بیان داشت: ‌وزارت اقتصاد و دارایی باید به میزان 300 میلیارد تومان از محل واگذاری شرکت‌های مشمول واگذاری تامین اعتبار کند.

وی اضافه کرد: در سفر چهارم هیئت دولت به مازندران مصوب شد تا سقف یک‌هزار و 500 میلیارد ریال به شهرداری‌های استان کمک شود.

نماینده عالی دولت در مازندران یکی از دغدغه‌های استانداران پیشین را رفع معضل زباله در این استان شمالی دانست و گفت: سفر چهارم دولت احمدی نژاد به مازندران، معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور مکلف شد نسبت به تامین معادل 41 میلیون دلار از ردیف بودجه پیشگیری از بحران نسبت به ایجاد زباله سوز در دو شهر ساری و نوشهر اقدام کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور وزارت نفت و استانداری مازندران را مکلف به اتمام پروژه پل ذغالچال در ساری کرده است، بیان داشت: این پروژه تا پایان سال 92 باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

طاهایی موقعیت مازندران را با وجود حسینی وزیر اقتصاد و دارایی در کابینه دولت دهم ویژه عنوان کرد و گفت: احداث تصفیه خانه آب و توسعه شبکه‌های آب روستایی و شهری در مازندران مورد تاکید رئیس جمهور در سفر چهارم به استان بود که وزیر اقتصاد و دارایی با عملیاتی شدن این پروژه‌ها با فروش  سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل فروش سهام شرکت‌های مورد واگذاری تامین منابع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه از شنبه هفته جاری کار پیگیری مصوبات سفر چهارم هیئت دولت در مازندران شروع می‌شود، اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان با همکاری معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس جمهور کار مطالعه و احداث بیمارستان 250 تختخوابی فوق تخصصی قلب و عروق حضرت فاطمه در ساری را پیگیری می‌کنند.

طاهایی افزود: تسریع و تجهیز بیمارستان‌های نکا، چالوس، آمل و محمودآباد نیز مورد تاکید هیئت دولت در مازندران بود.

وی خاطرنشان کرد: سفر چهارم دولت به مازندران مصوب شد تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی با همکاری معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور و استانداری نسبت به اختصاص مبلغ 860 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه‌ای برای 8 هزار و 600 طرح خوداشتغالی برای هر طرح یکصد میلیون ریال اقدام کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت دهم در سفر چهارم به مازندران مصوب کرد پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای اجرای طرح‌های تکمیلی و توسعه سرمایه در گردش بخش کشاورزی اختصاص یابد، بیان داشت: تسهیلات فوق با هدف صیانت از جنگل‌های مازندران اختصاص می‌یابد.

طاهایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و راهبردی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای پروژه فرهنگی و عمرانی پارک موزه دفاع مقدس سهم خود را از وزارتخانه‌های متبوع پیگیری کنند، خاطر نشان کرد: برنامه محوری فرهنگی استان مازندران احداث پارک موزه دفاع مقدس است.

وی افزود: با حذف اعتبار فرهنگی در مجلس برای احداث پارک موزه اعتبار مشخصی نداریم ولی امسال یا ابتدای سال آینده مقرر شد کنگره شهدای مازندران در استان برگزار شود که برای این پروژه اعتبار 30 میلیارد ریالی در نظر گرفتیم که 70 میلیارد را برای پروژه عمرانی پارک موزه اختصاص می‌دهیم.

استاندار مازندران اجرای طرح اوقات فراغت را به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: طرح هجرت سه طرحی محوری در اوقات فراغت استان است که از سوی بسیج سازندگی سپاه مدیریت می‌شود.

به گزارش فارس، در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری از دستگاه های اجرایی برتر که در حوزه اوقات فراغت فعالیت کردند تجلیل شد، سازمان تبلیغات اسلامی استان، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان به ترتیب سه دستگاه برتر در این حوزه شناخته شدند.

انتهای پیام/‌86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول