اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت شمشیربازی اردبیل:

شمشیر‌بازی اردبیل از کمبود تسهیلات رنج می‌برد

دبیر هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت:هیئت شمشیر‌بازی اردبیل با کمبودهای امکانات به ویژه کمبود اعتبار روبرو است.

شمشیر‌بازی اردبیل از کمبود تسهیلات رنج می‌برد

حافظعلی آقاجانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال‌های قبل هیئت شمشیر‌بازی استان اردبیل با خرید تجهیزات و نگهداری آن در انبار هیئت، سعی داشت تا کمبودها و مشکلات تجهیزاتی شمشیربازان را به صورت سریع برطرف کند ولی با بروز مشکلات اعتباری و کاهش توان مالی هیئت، در این خصوص مشکلات عدیده پیش آمده و بازیکنان برای خرید تجهیزات و جایگزین کردن آن در وضعیت مناسبی نیستند. 

وی مهمترین چالش شمشیربازی استان اردبیل کمبود تجهیزات برای شمشیربازان و کمبود اعتبارات عنوان کرد.

دبیر هیئت شمشیربازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد:  از ابتدای خرداد و به دلیل آغاز امتحانات پایان سال دانش‌آموزان و دانشجویان به کمیته مسابقات و همچنین مربیان تیم‌ای منتخب اعلام کردیم تا حجم تمرینات و مسابقات داخلی خودشان را کم کنند تا فشارهای تمرینات موجب لطمه به درس بازیکنان نشود.

وی افزود: با پایان امتحانات و از هفته آینده، ضمن اینکه تیم‌های استان خود را برای حضور قوی در مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان آماده می‌کنند، برنامه‌های مسابقات استانی هم پیگیری خواهد شد تا جبران توقف یک ماهه مسابقاتی شمشیربازان شده باشد.

آقاجانی با تاکید بر حضور قوی در مسابقات کشوری رده‌های پایه خاطرنشان کرد: شمشیربازی اردبیل قطب شمشیربازی کشور است و انتظار از آن بسیار بالاست و همین امر موجب شده است توجه روی تیم شمشیر‌بازی اردبیل بیشتر باشد.

وی یادآور شد: سعی شده با کنترل دقیق و مداوم وضعیت تمرینات و آماده‌سازی تیم‌ها و بازیکنان، مشکلات و مسائل به صورت روزانه مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای لازم برای رفع یا کاهش آنها ارائه شود. 

رئیس هیئت شمشیربازی شهرستان اردبیل بیان داشت: براساس برنامه تقویم فدراسیون، از دهه دوم تیر ماه مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد و بر این اساس هیئت تمام توان خود را معطوف به آماده‌سازی بدنی، فنی و تجهیزاتی بازیکنان کرده است.

آقاجانی گفت: امیدواریم با تداوم حمایت اداره کل ورزش و فدراسیون، بتوانیم نفرات و تیم‌های خوبی را برای مسابقات کشوری آماده کنیم.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های آتی هیئت شمشیر‌بازی اردبیل ادامه داد: مسابقات نیمه‌تمام قهرمانی نوجوانان دختر استان در اسلحه اپه روز پنجشنبه 30 خرداد و مسابقات قهرمانی نوجوانان پسر استان روز جمعه 31 خرداد ماه برگزار خواهد شد که البته این مسابقات معوق از سال 91 می‌باشند.

دبیر هیئت شمشیربازی شهرستان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: جلسات کمیته فنی هیئت در دو بخش آقایان و بانوان به صورت مرتب و هر 10 روز یکبار برگزار می‌شود تا آخرین وضعیت آمادگی بازیکنان و قهرمانان شمشیربازی استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/62007/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول