اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آنتی وار گزارش داد

افزایش 3 برابری شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری در سال 2013

درحالیکه وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد کرده است که شهرک‌سازی‌های اسرائیل در شرق خطوط مرزی آتش بس 1949 به منظور احیای مذاکره صلح با فلسطین متوقف شود، آمارها حاکی از از افزایش 3 برابری این شهرک‌ها در کرانه باختری است.

افزایش 3 برابری شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری در سال 2013

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه تحلیلی «آنتی وار» در خبری نوشت که گزارش های مکرری که با محور محدودیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در حمایت از ایده «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به تل آویو به عنوان راهی برای همواره کردن پروسه صلح اسرائیل با فلسطینیان گزارش می شوند، امروز دروغ از آب در آمده است و آمارهای رسمی نشان می دهند که این ساخت و سازهای غیر قانونی اسرائیل نه تنها مهار و محدود نشده که حقیقتا افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا ضمن هشدار به اسرائیل مبنی بر اینکه دیگر فرصتی برای صلح با فلسطینیان ندارد و از طرف دیگر تاکید این دیپلمات ارشد آمریکایی بر راه حل دو دولت برای حل مشکلات اسرائیلی ها و فلسطینیان، پیشنهاد کرده است که اسرائیل ساخت و ساز شهرک های خود را در شرق خطوط مرزی مربوط به آتش بس سال 1949 متوقف کند تا از این طریق مذاکرات صلح از سر گرفته شود.

داده های رسمی منتشر شده مربوط به سه ماهه اول سال 2013 میلادی نشان دهنده افزایش تقریبا سه برابری ساخت و سازهای جدید اسرائیل در کرانه باختری است به طوریکه در طول سه ماهه اول سال 2012 میلادی تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده 313 عدد بوده و این واحدها در طول دوره مشابه در سال جاری میلادی به 865 عدد رسیده است.

این آمار در شرایطی منتشر شده است که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش های وزیر خارجه آمریکا برای هموار سازی مسیر مذاکرات صلح خاورمیانه اعلام حمایت کرده است اما «مروان برغوتی» از رهبران با نفوذ جنبش فتح که در اسارت به سر می برد، تاکید دارد که گسترش شهرک سازی های اسرائیل نشان می دهد که تل آویو در حرف خود در رابطه با پروسه صلح صداقت ندارد.

فلسطینیان بازگشت به میز مذاکرات صلح با اسرائیل را منوط به توقف شهرک سازی های اسرائیل کرده اند زیرا اگر اسرائیل همواره تجاوز عمیق تری به سرزمین های اشغالی داشته باشد، مذاکره با اسرائیل درباره مرزها غیر ممکن خواهد شد.

رژیم صهیونیستی همواره هرگونه توقف شهرک سازی ها را رد کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول