اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرداری قم نیازمند همکاری مردم و مالکان است

پیشرفت 70 درصدی پروژه اتصال خیابان شهید روحانی به 15 خرداد

گلایه شهردار منطقه یک بیش از همه از عدم همکاری برخی از مالکان با شهرداری است و با وجود آنکه 70 درصد تملک‌ها انجام شده است، برخی مالکان املاک واقع در مسیر طرح حاضر نشده‌اند پای میز توافق با شهرداری بنشینند.

پیشرفت 70 درصدی پروژه اتصال خیابان شهید روحانی به 15 خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زمانی که گلزار شهدا با راه‌اندازی خیابان شهید روحانی به میدان میرزای قمی در خیابان آیت‌الله کاشانی (آذر) متصل می‌شد چندان به نظر نمی‌رسید که ادامه این خیابان تا خیابان 15 خرداد در آینده بتواند رینگ ترافیکی شهر قم را تکمیل کند و نقطه کور خیابان آذر را به کمربندی اتوبان امام علی(ع) متصل کند.

اما اکنون طرح اتصال میدان میرزای قمی به خیابان 15 خرداد در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تملک املاک واقع در آن حدود 70 درصد پیشرفت داشته است.

به گفته مهندس محسن بهشتی، معاون فنی و عمرانی شهردار قم 70 درصد 400 پلاک واقع در مسیر این طرح تملک شده‌اند و یکی از مشکلات این طرح تملک اراضی باقی‌مانده در طرح است.

شهردار منطقه یک نیز مشکل اصلی این پروژه را عدم همکاری چند مالک در توافق با شهرداری در واگذاری املاک واقع در طرح عنوان می‌کند.

اکبر قلیچ می‌گوید: از میان املاکی که در حد فاصل میدان میرزای قمی تا هشت متری معصومیه واقع شده‌اند، تنها هفت ملک باقی مانده است که سه ملک تملک شده و تنها تخریب باقی مانده است و تملک چهار ملک باقی مانده است. تملک این چهار ملک نیز از طریق کمیسیون ماده 9 دنبال می‌شود اما امیدواریم مالکین قبل از اعمال ماده 9 خود با شهرداری توافق کنند.

وی ادامه می‌دهد: در میان املاک واقع در مسیر این طرح حدفاصل هشت متری معصومیه تا خیابان 15 خرداد توافق با مالکان حدود 15 ملک باقی مانده است که امیدواریم توافق با این مالکان نیز هر چه زودتر به انجام برسد.

البته این پروژه شامل بدنه‌سازی در طول مسیر نیز می‌شود که تملک‌های بیشتری را طلب می‌کند.

شهرداری قم تلاش می‌کند تا هرچه سریع‌تر مسیر این طرح حدفاصل میدان میرزای قمی تا هشت متری معصومیه را زیر بار ترافیک ببرد و تردد در این مسیر جریان یابد و سایر فازهای این طرح در آینده انجام پذیرد. به گفته قلیچ این طرح به جز جاده‌سازی شامل بدنه‌سازی نیز می‌شود.

اما گلایه شهردار منطقه یک بیش از همه از عدم همکاری برخی از مالکان با شهرداری است. برخی مالکان املاک واقع در مسیر طرح حاضر نشده‌اند، پای میز توافق با شهرداری بنشینند. با وجود آنکه 70 درصد تملک‌ها انجام شده است، تملک 30 درصد باقی‌مانده به مشکلی برای شهرداری تبدیل شده است.

البته هم کسانی که ملک خود را با توافق به شهرداری واگذار کرده‌اند و هم آنان که تاکنون حاضر به انجام این کار نشده‌اند، تا اندازه‌ای از مزایای این طرح آگاه هستند. خیابان شهید روحانی یکی از رینگ‌های ترافیکی شهر قم را تکمیل می‌کند و موجب می‌شود از ترافیک خیابان انقلاب، خیابان آذر و خیابان عمار یاسر کاسته شود.

بی‌شک بسیاری از مالکان املاک واقع در این طرح نسبت به سرنوشت نهایی این طرح در مورد اتصال آن به کمربندی امام علی(ع) بی‌اطلاع هستند.

بهشتی معاون فنی و عمرانی شهردار قم می‌گوید: نقش خیابان شهید روحانی در کنار خیابان‌های، آذر، 15 خرداد، عمار یاسر و... مانند نقش پل جمهوری اسلامی برای بلوار جمهوری اسلامی و منطقه نیروگاه است. همان گونه که پل جمهوری اسلامی از ترافیک برخی خیابان‌های اصلی شهر خواهد کاست و بسیاری از مشکلات ترافیکی را حل خواهد کرد، خیابان شهید روحانی نیز از ترافیک خیابان آذر و میدان پلیس خواهد کاست و بر نقش خیابان 15 خرداد خواهد افزود. این گونه، خیابان شهید روحانی به عنوان حلقه وصل رینگی عمل می‌کند که از خیابان 30 متری هنرستان کشیده می‌شود و تا گلزار شهدا،‌ میدان میرزای قمی،‌ خیابان 15 خرداد و میدان امامزاده سیدعلی عبور خواهد کرد و از ترافیک هسته مرکزی شهر قم خواهد کاست.

در این شرایط اجرای پروژه ادامه خیابان شهید روحانی از نگاه شهروندان دارای مزایای بسیاری است. یکی از شهروندان در این زمینه می‌گوید: اجرای پروژه‌هایی که بر اساس یک برنامه مدون برای از بین بردن نقاط کور شهری انجام می‌شوند بسیار ارزنده است.

سعید پوریان می‌افزاید: خیابان شهید آیت‌الله طالقانی در اکثر ساعات روز با ترافیک سنگین روبه‌رو است که با انتقال این ترافیک به خیابان 15 خرداد عبور و مرور در این خیابان تسهیل خواهد شد.

ابوالفضل مقدادی دیگر شهروند قمی معتقد است در حال حاضر استفاده چندانی از خیابان 15 خرداد صورت نمی‌گیرد، اما در صورتی که خیابان آیت‌الله طالقانی از محل میدان میرزای قمی به خیابان 15 خرداد متصل شود، بار ترافیکی فراوان خیابان آیت‌الله طالقانی به این خیابان منتقل می‌شود و عبور و مرور در خیابان آذر تسهیل می‌شود.

یک شهروند دیگر با اشاره به ترافیک فراوان خیابان‌های منتهی به گلزار شهدا در روزهای پنجشنبه  می‌گوید: خیابان شهید روحانی حدفاصل میدان میرزای قمی تا خیابان 15 خرداد می‌تواند در هدایت بخشی از این ترافیک که از سمت خیابان باجک، امام خمینی(ره) خاکفرج و 15 خرداد به سمت گلزار شهدا می‌آیند سهم مهمی داشته باشد.

امید است در راستای اجرای این پروژه مالکان همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند تا هرچه سریعتر‌ مسیر اصلی این بلوار حدفاصل میدان میرزای قمی تا بلوار 15 خرداد بازگشایی شده و گامی در راستای خدمت به مردم اصیل و غیور منطقه برداشته شود.

انتهای پیام/2258/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول