اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ سیدمحمد غرضی در جمع مردم اصفهان:

در دولت ضد تورم از مسافرت‌های خارجی 500 میلیون تومانی خبری نیست

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت من ضدتورم است، اذعان کرد: در دولت ضد تورم از ماشین‌های 1.5 میلیارد تومانی و مسافرت‌های خارجی 500 میلیون تومانی خبری نیست

در دولت ضد تورم از مسافرت‌های خارجی 500 میلیون تومانی خبری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمحمد غرضی سه‌شنبه شب در جمع هواداران اصفهانی خود در مسجد سید، اظهار کرد: حکومت کردن دستوری و تابع فعل و انفعالات اشخاص نیست؛ بلکه انعکاس استعداد جامعه است و جامعه مستعد، حکومت سامان‌یافته می‌سازد.

وی با بیان اینکه از نظر من آزادی انبساط اجتماعی باید برابر با قاعده جامعه باشد، ادامه داد: ایجاد گروه‌های سیاسی چپ و راست انفعال در برابر غرب است که به شکست می‌انجامد، چراکه جمهوریت تنها با اجماع شکل می‌گیرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: زمانی که گروه‌های سیاسی مختلف ایجاد شوند، هرکدام می‌خواهند حکومت کنند و از جمهوریت خارج شده و گروه نابود می‌شود.

غرضی تصریح کرد:‌ مرحوم بهشتی را در بیت امام خمینی (ره) دیدم که مرا به حزب جمهوری دعوت کرد، اما من این مسئله را قبول نکردم، چراکه از دیدگاه من موریانه پایه‌های یک حزب را در نهایت می‌خورد و بهشتی به همین دلیل شهید شد.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) به گروه‌های سیاسی چپ و راست توجه نداشتند، چراکه این گروه‌ها مورد توجه بیگانگان است و در نهایت نابودی خود گروه را درپی دارد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در فقه شیعه بر اجماع تأکید شده است، گفت: ما باید با اجماع وارد جامعه شویم؛ در غیر این صورت گروه‌های مختلف برای به حکومت رسیدن با یکدیگر درگیر می‌شوند و در نهایت خودشان از میان می‌روند.

غرضی در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: اصفهان تاکنون دو بار در زمان‌های مختلف پایتخت بوده است و در این زمان از بخارا تا دمشق و از چچن تا دریای عمان دارای یک حکومت بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان عظمت زیادی دارد، افزود: من در این شهر مهم به دنیا آمدم و اکنون آمده‌ام تا بگویم نسبت به مسائل جهان، منطقه، جریانات داخلی و تاریخ گذشته مطلع هستم و می‌توانم به کشور خدمت کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: طی مدت چهار سال آینده مردم دولت‌های ضدتورم را روی کار می‌آورند که انبساط اجتماعی بیشتری داشته باشند، چراکه نظام جمهوری اسلامی انشعاب و کمک مردم را می‌طلبد.

غرضی با اشاره به اینکه دولت من ضدتورم است، اذعان کرد: دولت قبلی 900 هزار میلیارد تومان بدهی به جا گذاشته است، اما من سعی می‌کنم به اندازه درآمد کشور هزینه کنم.

وی افزود: زمانی که تولید در کشور سامان پیدا کند، اشتغال فعال می‌شود، اما باید جامعه ایران این موضوع را باور کند که ساماندهی اقتصادی کشور نیازمند زمان است و اگر بخواهیم آن را سریع پیش ببریم دچار مشکل و زحمت می‌شویم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به صحبت‌های اخیر خود درباره اینکه 55 میلیون رأی دارد، گفت: من رأی تعداد بسیار زیادی از مردم جذب کردم و به این دلیل گفتم 55 میلیون رأی دارم که قرار است دولت ضدتورم تشکیل دهم که به یقین کسی مخالف این مسئله نیست.

غرضی ادامه داد: در دولت ضد تورم از ماشین‌های 1.5 میلیارد تومانی و مسافرت‌های خارجی 500 میلیون تومانی خبری نیست و به عبارتی هزینه‌های ثروتمندان و فقر فقرا دیگر وجود خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه دست کردن در جیب فقرا قاعده اجتماع را متزلزل می‌کند، گفت: هر زمان خدماتی را به مردم عرضه کرده‌ایم مردم نیز هزینه‌های آن را پذیرفته‌اند.

غرضی اضافه کرد:‌ باید آنقدر ایستادگی کنیم که این موضوع به یک شعار اجتماعی مبدل شود و دولت آینده بترسد که در جیب فقرا دست کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دولت‌ها ممکن است کسری بودجه بیاورند، گفت: نباید تورم در سبد روزانه خانواده‌ها که شامل اقلام ضروری است، تأثیر داشته باشد و بدین منظور دولت باید تولید داخلی را شکل دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه احزاب و گروه‌ها روزی از ایران می‌روند، اما مردم همیشه پابرجا هستند، اذعان کرد: اگر دولت مسئولیتی را به اشتباه به کسی واگذار کند در کارهای غلط وی شریک است.

غرضی به اشاره به سودهای بی‌قاعده بانکی ابراز داشت: تنها چاره اینکه نرخ بهره پایین بیاید، این است که تورم نیز کاهش پیدا کند، چراکه تا زمانی که بهره‌ بانکی بالایی داریم اشتغال و تولید ایجاد نمی‌شود و اگر می‌خواهیم نسل بعدی سوخته نباشد، باید به دنبال دولت ضدتورم برویم.

وی با بیان اینکه دولت باید اعمال قانون کند و خودش امتیازی نداشته باشد، گفت: در غیر اینصورت دولت‌های رانت‌خوار در کشور ایجاد می‌شوند، بنابراین نخستین کار من پس از روی کارآمدن این است که دولتی تأسیس کنم که وزیر نتواند سمتی را به طور مستقیم به شخصی تفویض کند؛ بلکه مصوباتی را در اختیار مردم قرار دهد تا مردم طبق قانون زندگی کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: توسعه اجتماعی باید تابع مقررات اجتماعی جامعه و نه تابع گروه‌های سیاسی باشد، چراکه این گروه‌ها زمانی که مشکلی ایجاد می‌شود آن را به نفع خود تعبیر می‌کنند.

غرضی با بیان اینکه روش‌های اداری دنیا نرم‌افزاری شده است، گفت: استفاده از روش‌های قدیمی سبب رانت‌خواری می‌شود؛ همانطور که بخشی اداره کردن باعث از بین رفتن دولت‌ها می‌شود.

وی در پایان متذکر شد:‌ خشکی زاینده‌رود نیز نتیجه اعمال حاکمیت بخشی بود؛ در حالی که مجموعه قوی با تفکر و برنامه‌ریزی باید مدیریت پایداری همانند شیخ بهایی برای آب زاینده‌رود و تقسیم آن ایجاد کند.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول