اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استاندار استانبول معترضان را تروریست خواند/دود غلیظ در میدان «تقسیم»

دور جدیدی از درگیری خیابانی بین پلیس با معترضان در میدان تقسیم آغاز شد و همزمان با این درگیری استاندار استانبول معترضان در این میدان را تروریست خواند.

استاندار استانبول معترضان را تروریست خواند/دود غلیظ در میدان «تقسیم»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، «حسین آونی موتلو» استاندار استانبول بار دیگر معترضان در این شهر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هرگز میدان تقسیم را برای تروریست‌ها تخلیه نمی‌کنیم.

وی مدعی شد که معترضان در میدان تقسیم همگی از اعضای گروه‌های تندرو هستند.

این در حالی است که استاندار استانبول پیش از این برای آرام کردن اوضاع در میدان تقسیم گفته بود: «جوانان ترکیه، من صدای اعتراض مسالمت آمیز شما در پارک گزی را همراه با نوای زیبای پرندگان و بوی خوشایند درختان شنیدم. تظاهرات‌کنندگان شهروندان مستقل و آزاد هستند.»

پلیس ضد شورش ترکیه صبح سه شنبه وارد میدان تقسیم استانبول شد و با حمله به تظاهرات‌کنندگان، تلاش کرد تا آنها را کنترل و متفرق کند

همچنین تلویزیون بی‌بی‌سی در گزارشی از استانبول تصاویری زنده از این شهر و آغاز دور جدیدی از درگیری بین پلیس با معترضان را پخش کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه با شلیک تعداد زیادی گاز اشک آور به سوی معترضان، دود غلیظ از گاز اشک آور را در اطراف میدان تقسیم ایجاد کردند.

تظاهرات گسترده در ترکیه که از جمعه دو هفته پیش آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، در مرحله نخست در حمایت از تجمع کنندگان در پارک میدان «تقسیم» صورت گرفت و به تدریج این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شد.

تظاهرات‌کنندگان هم‌اکنون خواستار استعفای «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول