اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی:

بودجه 50 سال کشور پاسخگوی وعده‌های برخی از کاندیداها نیست

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی با بیان اینکه صداقت مهم‌ترین اصل در گفتمان انقلابی جلیلی است، گفت: برخی از کاندیداها برای کسب آرای بیشتر وعده‌هایی می‌دهند که بودجه 50 سال کشور هم نمی‌تواند پاسخگوی تحقق آن باشد.

بودجه 50 سال کشور پاسخگوی وعده‌های برخی از کاندیداها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدهادی زاهدی‌وفا در جمع طرفداران جلیلی در سنندج گفت: آقای جلیلی برنامه‌های دولت آینده خود را در حوزه‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور عنوان کرده و چون تنها هدفش گفتمان انقلاب است هیچگاه حاضر به دادن وعده و وعید برای کسب آرا نبوده و نیست.

وی افزود: دولتی که بخواهد با دادن وعده و وعیدی که توان اجرای آن را ندارد بالا بیاید در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی وعده دادن نیست بلکه اصل صداقت است، تصریح کرد: متأسفانه برخی از کاندیداها وعده‌هایی به مردم می‌دهند که بودجه 50 سال دیگر کشور نمی‌تواند پاسخگوی تأمین اعتبار این قول‌ها باشد.

وی ادامه داد: ادعای برخی از کاندیداها مبنی بر نوشتن 20 هزار صفحه برنامه برای دولت آینده با تعداد روزهای دوره چهار ساله ریاست جمهوری هم‌خوانی ندارد و این جای سئوال دارد.

زاهدی‌وفا خاطرنشان کرد: تنها برنامه‌هایی که در چارچوب قانون تعریف شده، قابل اجرا است و ادعای انجام برخی از برنامه‌ها که در این چارچوب نیامده باشد برای هیچ رئیس‌ جمهوری قابل انجام نیست.

وی با تأکید بر اینکه سیاستمدار اسلامی باید با مردم صادق باشد، ادامه داد:‌ حوزه سیاست حوزه شعار و خطابه نیست که بخواهیم شعارهایی که توان عمل کردنش را نداریم بدهیم و برویم.

زاهدی وفا در پاسخ به سئوال یکی از حاضرین مبنی بر اینکه برنامه دولت جلیلی در مورد بانکداری بدون ربا، بورس و بیمه چیست، گفت: ما در طرح تحول اقتصادی اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام مالی را در دستور کار داشتیم اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی که دولت دهم با آن مواجه بود نتوانستیم این طرح‌ها را به صورت کامل پیش ببریم.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی با بیان اینکه باید بازار بورس و نظام بانکی کشور را با شرایط فعلی تطبیق دهیم چراکه هنوز قانونی که در بانکداری ما استفاده می‌شود مربوط به 50 سال گذشته است.

زاهدی‌وفا تصریح کرد: قانون بانکداری غیر ربوی در سال 61 تصویب شده و قرار بود این قانون به مدت پنج سال اجرا و بعد از پنج سال قانون بانکداری دوباره نوشته شود ولی هنوز این پنج سال تمام نشده است.

وی افزود: تکمیل و اصلاح قانون بانکد‌اری بدون ربا از تأکیدات امام راحل به مسئولین بود ولی اگر بخواهیم متناسب با رشد اقتصادی، توسعه و پیشرفت نظام اقتصادی کشور گام‌های اساسی برداریم باید گفت که اصلاح نظام بانکی در حوزه‌های مختلف در دستور کار جدی دولت جلیلی است.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی با بیان اینکه تورم مشکل اساسی در کشور است و دولت‌های آینده باید به صورت ویژه به آن بپردازند، افزود: البته رفع این مشکل با دادن شعار امکان‌پذیر نیست.

زاهدی‌وفا در پاسخ به این سئوال که برنامه آقای جلیلی در مورد تهدیدات ابرقدرت‌ها چیست، اظهار داشت: تهدیدهای ابرقدرت‌ها در طول 34 سال گذشته وجود داشته و به نوعی ما را آبدیده کرده است.

وی افزود: اگر نبردگاه‌های ابرقدرت‌ها نبردگاه اقتصادی است و ما به سمت یک اقتصاد مستقل و مقتدر برویم، امید دشمن را در این حوزه به یأس تبدیل خواهیم کرد.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی خاطرنشان کرد: در حوزه نظامی در زمان جنگ تحمیلی با ایستادگی و از خودگذشتگی ملت توانستیم تهدیدات دشمنان را به یأس تبدیل کنیم به گونه‌ای که دشمنان بعد از آن شکست مدت‌ها روی فاز نظامی فکر نکردند.

زاهدی‌وفا افزود: دشمن علی‌رغم ادعاهایش به خوبی می‌دانند این نبردگاه نبردگاهی نیست که بتوانند وارد آن شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی هم امروز دشمنان به خوبی می‌دانند که ملت ایران به مرحله‌ای از رشد و بلوغ آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی رسیده‌اند که ضربه‌پذیر نیستند.

زاهدی‌وفا با بیان اینکه با وجود این اقتدار در حوزه اقتصادی ضعف داریم و باید برای خنثی‌کردن تهدیدات دشمنان این ضعف‌ها را برطرف کنیم، اظهار داشت: باید با برطرف کردن این ضعف‌ها تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم.

به گفته وی، اگر نظام اقتصادی کشور شفاف و سالم باشد، بستری برای فساد اقتصادی اتفاق نخواهد افتاد و شاهد اختلال یا فساد بانکی سه هزار میلیاردی نخواهیم بود.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی تصریح کرد: مبارزه با فساد و شفاف‌سازی اقتصادی می‌تواند این مشکلات را به صورت کامل حل کند.

زاهدی‌وفا در پاسخ به این سئوال که آیا دکتر جلیلی ممکن است ائتلاف کند، گفت: جلیلی بر اساس یک احساس تکلیف و وظیفه‌ برای دفاع از آرمان‌های انقلاب به میدان آمده است و اگر کسی دیگری بود که می‌توانست پرچمدار این گفتمان باشد ضرورتی به حضور ایشان نبود و چون بر اساس این ضرورت وارد شده‌اند تا آخر هم بر این عهد خود ایستاده‌اند.

وی در پاسخ به این سئوال که دولت جلیلی تا چه میزان به قولی که در مورد رفع بیکاری داده‌ پایبند خواهد بود، گفت: اعتقاد داریم اگر بتوانیم برنامه‌های جدی در بحث توسعه استان را دنبال کنیم ضمن رفع تورم مشکل بیکاری را نیز حل خواهیم کرد.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی تصریح کرد: اگر ما 10 درصد ظرفیتی را که ملت ایران در جنگ از خود نشان داد در حوزه اقتصادی روی کار بیاوریم و رویکرد ما اقتصاد مردمی باشد همه مشکلات حل می‌شود.

زاهدی‌وفا تصریح کرد:‌ یک سری نقاط اصلی در اقتصاد است که باید با کار بر روی آن‌ها مشکل تورم را حل کرد که یکی از مشکلات در این حوزه دولت است.

وی عنوان کرد: بودجه دولت اگر یکدفعه 10 برابر شود ولی دولت به اندازه این 10 برابر کار نکرده باشد، حتماً ایجاد تورم کرده است.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد انتخاباتی جلیلی تصریح کرد:‌ برای جلوگیری از این مهم در بودجه سال 93 باید یک انضباط مالی در دولت حاکم شود و دولت با کم‌کردن هزینه‌ها بتواند کارآمدتر و به تدریج بحث اتکای به نفت را کاهش دهد.

زاهدی‌وفا در پایان تصریح کرد:‌ به هر حال رفع مشکل تورم در اولویت همه دولت‌ها است و هر تیمی که قادرتر باشد در این راستا می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

انتهای پیام/79002/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول