اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی مرسی: هرگز اجازه نمی‌دهیم به منافع شهروندان آسیبی برسد

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که ما هرگز اجازه نخواهیم داد به منافع شهروندان مصری آسیبی برسد.

سخنگوی مرسی: هرگز اجازه نمی‌دهیم به منافع شهروندان آسیبی برسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «عمر عامر» گفت که نهاد ریاست جمهوری از آزادی بیان و آزادی شهروندان برای بیان خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود حمایت می‌کند.

وی درباره جمع‌آوری 15 میلیون امضا به منظور سلب اعتماد از مرسی توسط جنبش تمرد نیز اظهار داشت که مصر دولتی است که قانون در آن حکومت می‌کند.

عامر تصریح کرد که نهاد ریاست جمهوری در رأس قوه مجریه قرار دارد و امور را پیگیری می‌کند و در هر لحظه و هر روزی به منظور عدم اجازه به هیچ گونه تجاوز و یا آسیب رساندن به منافع شهروندان، آمادگی وجود دارد.

وی در خصوص موضوع سد النهضه اتیوپی نیز اظهار داشت که همه گزینه‌ها برای تعامل با آن بر روی میز است و تحرکات دیپلماتیک و مردمی وجود دارد.

وی هر گونه میانجی‌گری اسرائیل و یا هر طرف دیگری برای حل بحران با اتیوپی را رد کرد و گفت که مصر همه ابزارهای لازم برای گفت‌وگوی مستقیم با طرف اتیوپی را دارد.

اتیوپی در اقدامی ناگهانی تغییر مسیر رود نیل آبی با هدف احداث سد النهضه را آغاز کرده است که به اذعان کارشناسان تاثیرات منفی زیادی بر کشاورزی مصر و سهم آب آن خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول