اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با اشاره به احداث سد النهضه توسط اتیوپی

قاهره: اجازه نمی‌دهیم امنیت ملی مصر به خطر بیافتد

نخست‌وزیر مصر تاکید کرد که بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد در صورت تکمیل احداث سد النهضه، مصر با خطرات زیادی مواجه خواهد شد.

قاهره: اجازه نمی‌دهیم امنیت ملی مصر به خطر بیافتد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «هشام قندیل» در جلسه امروز مجلس شورای مصر که به ریاست «احمد فهمی» به منظور بررسی بحران احداث سد النهضه برگزار شد، گفت که اتیوپی بررسی‌های شفافی درباره احتمال فروپاشی سد انجام نداده است و ما درخواست می‌کنیم که پس از احداث سد این بررسی‌ها انجام شود زیرا در صورت فروریختن سد خطرات زیادی سودان را تهدید می‌کند.

قندیل همچنین تاکید کرد که بیشتر نگرانی‌ها به خاطر عدم روشن بودن دیدگاه اتیوپی درباره خطرات این سد است و به همین دلیل ما توقف احداث آن را خواستار هستیم اما مصر منتظر کشورهای دیگر برای انجام تحقیقات نمی‌ماند و ما کارشناس و بررسی‌های تحلیلی درباره این سد را در اختیار داریم و مصر می‌تواند به اتیوپی درباره این موضوع نظر کارشناسی دهد.

وی اشاره کرد که اتیوپی با تغییر مسیر رود نیل دست به اقدام پیشدستانه زده است اگرچه این امر ممکن است خطرات یا آثار منفی بر مصر نداشته باشد.

نخست‌وزیر مصر در ادامه تصریح کرد که احداث چنین پروژه عظیمی با این روش چالش آشکاری برای مصر است و این در حالی است که مصر از حقوق ملت خود در آبهای رود نیل کاملا آگاه است و برای ارائه کمک‌های فنی و مالی به کشورهای حوزه رود نیل با وجود همه شرایط دشوار کنونی کشور، آمادگی دارد اما هرگز اجازه نمی‌دهد که امنیت ملی آن به خطر بیفتد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول