اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد

ارزیابی عملکرد رسانه‌های فعال در قم در زمینه انتخابات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در زمینه نظارت بر فعالیت مطبوعات نیز اقدامات جدیدی در دستور کار قرار گرفته است گفت: کار تحلیل محتوای مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها توسط یک تیم کارشناسی انجام شده است.

ارزیابی عملکرد رسانه‌های فعال در قم در زمینه انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمرتضی اسماعیلی طبا پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان خبرگزاری‌های استان قم با مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به حضور سلایق مختلف تاکید کرد: در این دوره از انتخابات به دلیل همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد مشارکت فعال مردم در انتخابات همانند دوره‌های گذشته خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کارگروه پیشگیری از تخلفات تبلیغات انتخابات در اداره‌کل ارشاد قم تشکیل شده است تاکید کرد: در این کارگروه بر عملکرد مطبوعات، رسانه‌ها، کانون‌های تبلیغاتی، چاپخانه‌ها و ... نظارت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در زمینه نظارت بر فعالیت مطبوعات نیز اقدامات جدیدی در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: کار تحلیل محتوای مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها توسط یک تیم کارشناسی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این ارزیابی‌ها باید در دیگر فصول سال نیز انجام شده و شاخص‌های متفاوت مورد بررسی قرار گیرد بیان کرد: شهید و شهادت، عفاف و حجاب، مبارزه با اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و ... از جمله مواردی است که می‌توان نسبت به آن عملکرد رسانه‌ها را ارزیابی کرد.

اسماعیلی طبا روند فعالیت مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ایام انتخابات را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: باید در روزهای باقی‌مانده به برگزاری انتخابات رسانه‌ها نسبت به تهییج مردم برای شرکت در انتخابات اهتمام لازم را داشته باشند و با انجام مصاحبه‌ها، تهیه گزارش‌ها و ... زمینه خلق حماسه سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب را فراهم آوردند.

وی فضای تبلیغات انتخابات به‌ویژه در عرصه رسانه‌ها را مطلوب توصیف کرد و یادآور شد: قم در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده است و پیشتازی مردم قم در عرصه انتخابات نیز باید توسط رسانه‌ها به شکل مطلوبی مخابره شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به وضعیت انتشار اخبار قم در رسانه‌های مختلف تاکید کرد: وضعیت انتشار اخبار قم در صفحات اصلی مطبوعات سراسری از حد انتظارات پایین‌تر است و باید مسئولان دفاتر مطبوعات سراسری فعال در قم نسبت به این مسئله اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول