اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

75 میلیون هکتار از اراضی کشور در حال بیابانی‌شدن است

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 75 میلیون هکتار از اراضی موجود در کشور در حال بیابانی‌شدن هستند.

75 میلیون هکتار از اراضی کشور در حال بیابانی‌شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، پرویز گشتاسبی در سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون 75 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن هستند که بیابان‌زدایی به عنوان راهکار مقابله با این تهدید در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 32 میلیون هکتار بیابان در استان‌های سراسر کشور وجود دارد که تلاش می‌شود با اجرای طرح ترسیب کربن از افزایش این میزان جلوگیری شود.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این‌که آغاز این طرح 10 سال قبل در خراسان جنوبی کلید خورد، اظهار داشت: در این مدت دو میلیون هکتار از اراضی زیر پوشش طرح بیابان‌زدایی در طرح ترسیب کربن قرار گرفت که اخیراً اجرای این طرح در هفت استان دیگر از جمله استان مرکزی به مرحله اجرا درآمده است.

گشتاسبی با اشاره به بالا بودن فرسایش خاک در ایران در مقایسه با متوسط‌‌های جهانی گفت: براساس آماری که از 319 ایستگاه رسوب سنجی در کشور به‌دست آمده، میزان فرسایش خاک در کشور 16,7 تن در هکتار است که این میزان دو برابر متوسط جهانی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل بالا بودن میزان فرسایش خاک در ایران پوشش گیاهی فقیر و خاک‌های تحول نیافته و قرار گرفتن در کمربند خشک با ارتفاع و شیب بالا است که باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در راستای مقابله با بیابان‌زایی اقدام کرد.

انتهای پیام/87005/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول