اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: عملیات ساخت‌وساز در کرانه باختری در آینده نیز ادامه خواهد داشت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد ساخت‌وساز در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و در آینده نیز استمرار خواهد داشت.

نتانیاهو: عملیات ساخت‌وساز در کرانه باختری در آینده نیز ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، «بنیامین نتانیاهو» با نادیده گرفتن خواسته‌های جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌ها گفت که ساخت‌وسازها در کرانه باختری همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود که ساخت‌وسازهای کنونی در داخل مجتمع‌های شهرک‌سازی به طور اساسی تغییراتی در فرصت‌های دستیابی به حل‌وفصل سیاسی با تشکیلات خودگردان بوجود نیاورده است.

وی اظهار داشت که سوال حقیقی این است که آیا طرف مقابل تمایل واقعی دارد که اسرائیل را به عنوان دولت یهودی به رسمیت بشناسد.

وی بار دیگر بر تمایل برای ازسرگیری مذاکرات با تشکیلات خودگردان تاکید و اشاره کرد که شروط این تشکیلات مانعی بر سر ازسرگیری مذاکرات است.

نتانیاهو پیش‌بینی کرد که ازسرگیری مذاکرات دشوار و طولانی باشد اما گزینه دیگری که اسرائیل آن را نمی‌خواهد، تشکیل دولت دو ملیتی است.

در همین رابطه «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که دولت اسرائیل به نخست‌وزیری نتانیاهو با قرار دادن پیش‌شرط‌هایی اعم از باقی ماندن پایگاه‌های ارتش اسرائیل در اراضی دولت فلسطین که از سال 1967 به اشغال درآمده است، از  اجرای مذاکرات حقیقی و صلح واقعی فرار می‌کند.

وی تصریح کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صلح مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی پایبند است و نخستین مسئله نیز توقف شهرک‌سازی است و اینکه مرزهای سال 1967 مرجعیت مذاکرات قرار گیرد و همه اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز آزاد شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول