اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منطق نظامی مخالفان سوری

فرماندهی نبرد از هتل‌های ترکیه تا شکست سنگین در القصیر

رهبران مخالفان مسلح در روزهایی که نبرد القصیر در جریان بود، تلاش داشتند از خارج از میدان نبرد و در اقامت‌گاه‌هایشان در ترکیه عملیات را هدایت کنند که این تفکر نظامی نتیجه‌ای جز شکست نداشت.

فرماندهی نبرد از هتل‌های ترکیه تا شکست سنگین در القصیر

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، همزمان با نبردهای شدید هفته گذشته در القصیر معارضان سوری تلاش کردند تا با تبلیغات گسترده مانع از تاثیر منفی خبر شکست در میان افکار عمومی منطقه شوند.

بنا بر این گزارش فرماندهان افراد مسلح همچون عبدالحمید الزکریا سخنگوی ستاد مشترک ارتش آزاد، سلیم ادریس فرمانده ستاد کل نیروهای ارتش آزاد و دیگر فرماندهان مخالفان مسلح تنها از هتل‌ها و اقامت گاه‌هایشان در لندن، استانبول و انطاکیه ترکیه برای سربازان در القصیر پیام می‌فرستند که این مسئله خشم خود مخالفان را نیز برانگیخته است.

المنار در گزارشی در این باره تاکید کرد که این اسلوب رهبران مخالفان که از هتل‌هایشان تلاش می‌کنند تا در جنگ در القصیر پیروز شوند، در دنیا نظامی گری سابقه نداشته است و دلیل اصلی ناکامی همین مسئله است که رهبران اصلی معارضان همه در خارج از سوریه حضور دارند.

این گزارش می‌افزاید: هرچند رهبران سیاسی می‌توانند به بهانه امنیت در خارج اقامت کنند ولی اینکه رهبران نظامی در عرصه نبرد حضور ندارند یکی از دلایل ضعف نظامی مخالفان در مقابل ارتش است که هیچ تفکر نظامی آن‌را تائید نمی‌کند.

این شبکه با پخش تصاویر رهبران معارضان مسلح که تنها با گفت‌وگوی تلویزیونی تلاش می‌کردند به مخالفان در القصیر در نبرد با ارتش روحیه بدهند، تاکید کرد که این بحران هماهنگی و همکاری معارضان خارج با داخل است که باعث ضعف مخالفان است.

شهر القصیر به دلیل نزدیکی به مرز لبنان و همچنین فاصله کم با دریای مدیترانه، دارای اهمیت زیادی است و تروریست‌ها از 8 ماه قبل کنترل این شهر را در اختیار گرفته بودند.

القصیر در این مدت به اصلی‌ترین پایگاه القاعده سوریه تبدیل شد و به عنوان محلی برای دریافت کمک‌های خارجی از مسیر لبنان و تقسیم آن برای دیگر افراد مسلح استفاده می‌شد.

ارتش سوریه با پیروزی در القصیر ضربه محکمی به مخالفان مسلح در سوریه زد و موقعیت این افراد را به شدت تضعیف کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول