اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک فعال سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

سرکوب معترضان در بحرین ادامه دارد

یک فعال سیاسی بحرینی گفت: نظام آل خلیفه همچنان به سیاست سرکوب مردم و معترضان ادامه می دهد و ولیعهد در حالی در واشنگتن از حقوق بشر و اصلاحات سخن می‌گوید که جوانان کشور از دم تیغ نیروهای آل خلیفه گذرانده می‌شوند.

سرکوب معترضان در بحرین ادامه دارد

نادر عبدالامام فعال سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه تاکید کرد: در شرایطی که سرکوب مردم و معترضان در بحرین ادامه دارد ولیعهد در واشنگتن از اصلاحات و حقوق بشر سخن می گوید.

وی تاکید کرد: گرچه جامعه جهانی همچنان نظام آل خلیفه را به اصلاحات واقعی و گفتگوی نتیجه بخش فرا می خواند اما مسئولان نظام هنوز بر سیاست سرکوب تاکید داشته و آن را در پیش گرفته اند.

این فعال سیاسی بحرینی در ادامه گفت: هیچ نظامی در هیچ نقطه از دنیا مانند نظام آل خلیفه به سیاست سرکوب و به حاشیه راندن اکثریت مردم خود اقدام نکرده است.

اخراج کارمندان شیعه ادامه دارد

عبدالامام در توضیح این مطلب افزود: روند اخراج کارمندان شیعه و عدم به کار گیری فارغ التحصیلان جدید، ادامه داشته و در مقابل نظامیان بازنشسته و خارجی ها به کار گرفته می شوند و این منطق اصلاح است.

وی گفت: بر اساس آمار، شیعیان بحرین 65 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند اما این گروه به حاشیه رانده شده و در معرض تبعیض قرار گرفته و اجازه داده نمی شود در هیچ یک از وزارتخانه‌های مهم، پستی داشته باشند.

این مخالف بحرینی اظهار داشت: نظام حاکم در سوریه در تلاش برای همه پرسی با نظارت بین‌المللی در خصوص شکل و ساختار نظام است اما آل خلیفه با همه پرسی نیز مخالف است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول