اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفت وزن نوجوانان و جوانان

کاراته‌کاهای قمی در انتخابی تیم‌های ملی دختران به روی تاتامی می‌روند

کاراته‌کاهای دختر نوجوان و جوان قمی در تلاش برای عضویت در تیم ملی کاراته کشورمان در دو رده سنی انتخابی تیم ملی برابر حریفان خود صف آرایی می‌کنند.

کاراته‌کاهای قمی در انتخابی تیم‌های ملی دختران به روی تاتامی می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاراته در قم یکی از معدود رشته‌هایی است که از نظر باشگاه‌های فعال در این رشته با ورزش‌های پرمخاطبی همچون فوتبال و رزمی رقابت می‌کند و به همین خاطر از نظر نیروی انسانی یکی از رشته‌هایی است که دارای بالاترین آمار ورزشکاران سازمان یافته است.

ورزشکاران مستعد و توانمند این رشته ورزشی معمولا در طول سال در کمتر رقابتی است که حضور نیابند و کاراته در هر سال جزو سه یا چهار رشته‌ای است که بیشترین مدال را از مسابقات مهم داخلی و برون مرزی برای ورزش قم به ارمغان می‌آورد.

کاراته به غیر از فدراسیونی که این رشته را هدایت می‌کند، دارای سبک‌های متعددی است و به همین دلیل اعزام‌های مختلفی در طول سال بین ورزشکاران این رشته انجام می‌پذیرد و در بین مدال آوران ورزش قم در طول سال حضور کاراته‌کاها همواره پررنگ است.

بسیاری از علاقمندان به ورزش کاراته، قم را به واسطه موفقیت‌های درخشان و ارزنده‌ای که قهرمانان این رشته در مسابقات بخش پسران یا آقایان کسب می‌کنند، می‌شناسند حال آنکه فعالیت کاراته قم در بخش بانوان نیز فعال و چشمگیر است.

اکنون رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کاراته کشورمان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بخش دختران در راه است و به همین خاطر کمیته داوران فدراسیون کاراته کشورمان اسامی داوران مسابقات انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بانوان را مشخص کرد.

کمیته داوران فدراسیون کاراته اسامی داورانی که مسابقات انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بانوان را قضاوت می‌کنند را در حالی اعلام کرد که قرار است رقابت‌های گزینشی این دو رده سنی در آخرین روز خرداد ماه به انجام برسد.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته کشورمان، مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کاراته دختران کشور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان روز سی و یکم خرداد ماه در سالن مرکز آموزش شهید کبکانیان تهران برگزار می‌شود.

این در شرایطی است که رقابت‌ها از ساعت هشت روز سی ‌و یکم خرداد ماه آغاز می‌شود تا ساعت 18 در حالی ادامه پیدا می‌کند که رقابت برای عضویت در تیم ملی میان نفرات اول تا سوم مشترک مسابقات قهرمانی کشور که سال گذشته در اراک برگزار شد و همچنین کاراته‌کاهایی که سال گذشته در اردوی تیم ملی بوده‌اند، به انجام خواهد رسید.

بر اساس اعلام کمیته داوران رویا هرمزی، شهناز حسنین، فاطمه خالو نجاد، اشرف ندافی، سحر شمس، رقیه احدی، مونا نبیلی، ملیحه نجفی، مریم اسدی و مریم صارمی کار قضاوت کاراته‌کاهای شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها را بر عهده دارند.

طبق برنامه فدراسیون کاراته کشورمان پیکارهای انتخابی در دو بخش کاتا و کومیته خواهد بود که در رده سنی نوجوانان در اوزان منهای 47،‌ 54 و به اضافه 54 کیلوگرم و در رده سنی جوانان در اوزان 48، 53، 59 و به اضافه 59 کیلوگرم انجام می‌شود، ضمن اینکه مسابقات انتخابی کاتا رده سنی امید هم در همین روز انجام می‌شود و پنج کاتارو برای راهیابی به اردوی تیم ملی با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/78002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول