اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذر ماه سال جاری صورت می‌گیرد

اسپانیا میزبان کاراته‌کاهای قمی اعزامی به رقابت‌های جهانی

کاراته‌کاهای قمی در صورت عضویت در ترکیب نهایی تیم‌های ملی دو رده سنی کاراته کشورمان به مسابقات جهانی سال 2013 در اسپانیا اعزام می‌شوند.

اسپانیا میزبان کاراته‌کاهای قمی اعزامی به رقابت‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاراته قم در دو سال اخیر موفق به کسب دو مدال ارزشمند جهانی از مسابقات کاراته قهرمانی جهان شده است که یکی از آنها در رده سنی نوجوانان و دیگری در رده سنی بزرگسالان به دست آمده است.

در سال 2011 و در جریان رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان که به میزبانی کشور تایلند برگزار شد، علیرضا کتیرایی قهرمان با سابقه و خوشنام کاراته قم و عضو سابق تیم ملی، هدایت تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان را بر عهده داشت و یک کاراته‌کای قمی صاحب مدال شد.

در این مسابقات که در کشور تایلند به انجام رسید علی نجفی تنها کاراته‌کای قمی اعزامی به مسابقات جهانی بود که بعد از کسب مدال طلای آسیا در همین رده سنی توانست با شایستگی مقام سوم و نشان برنز کاراته قهرمانی نوجوانان جهان را به دست بیاورد.

موفقیت‌های کاراته قم یک سال بعد در رقابت‌های مهم برون مرزی یعنی بین‌المللی، آسیایی و جهانی ادامه پیدا کرد و بعد از کسب بیش از 10 مدال از رقابت‌های بین‌المللی و آسیایی، امیر مهدی‌زاده نماینده کاراته قم در مسابقات جهانی فرانسه شد.

این رقابت‌ها در آذر ماه سال گذشته با عنوان مسابقات جهانی 2012 کاراته جهان در پاریس فرانسه و با حضور چهره‌های مطرح کاراته دنیا برگزار شد که طی آن امیر مهدی‌‌زاده کاراته‌کای قمی وزن منهای 60 کیلوگرم توانست با تمام توان حریفان خود را از پیش رو برداشته و به مقام قهرمانی دست یابد و بدین ترتیب صاحب نشان طلا شود.

حالا بعد از کسب این دو مدال جهانی برای کاراته قم در دو سال متوالی حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان، کاراته‌کاهای قمی در تلاش هستند تا با حضور در مسابقات جهانی سال 2013 بار دیگر توان بالای خود را در این رشته نشان دهند.

این در حالی است که فدراسیون جهانی کاراته، فدراسیون کشور اسپانیا را برای چهارمین مرتبه به عنوان میزبان مسابقات جهانی کاراته و البته این بار به عنوان میزبان مسابقات رده‌های سنی جوانان و امید انتخاب کرده است تا این مسابقات را اسپانیا در نیمه دوم سال جاری برگزار کند.

اسپانیا پیش از این در سال‌های 1980، 1992 و 2002 میزبان مسابقات قهرمانی جهان بوده است و در سال 2002 که مادرید پیکارهای بزرگسالان جهان را میزبانی می‌کرد، سالن میزبان پیکارها روزانه حدود هشت هزار تماشاگر را در خود جای می‌داد تا شاهد رقابت بهترین‌ها باشد.

بر همین اساس امسال اسپانیا در روزهای هفتم تا 10 نوامبر 2013 یعنی هفدهم تا بیستم آذر ماه در شهر گوادالاخارا میزبان مسابقات جوانان و امیدهای جهان است تا ماتادورها برای چهارمین بار میزبانی رقابت‌های جهانی را این بار در شهر تاریخی خود برعهده داشته باشند.

انتهای پیام/78002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول