اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

معاینه، تزریقات و دارو در پزشک خانواده رایگان است/خدمات آزمایشگاهی مجانی می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه معاینه، تزریقات و دارو برای بیماران زیر نظر پزشک خانواده رایگان است، گفت: با اجرای دقیق این طرح دیگر خدمات پزشکی مانند آزمایشگاهی و سونوگرافی نیز رایگان می‌شود.

معاینه، تزریقات و دارو در پزشک خانواده رایگان است/خدمات آزمایشگاهی مجانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرزایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری در مورد خدمات پزشک خانواده شهری به بیماران بیان داشت: پزشکان طرح پزشک خانواده شهری موظف هستند خدمات معاینه و تزریقات را رایگان و نیز داروخانه‌های طرف قرارداد نیز دارو را به طور رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

وی تصریح کرد: داروخانه‌های طرف قرارداد با طرح پزشک خانواده شهری تنها موظف به دریافت حق فنی از بیماران زیرپوشش نظام ارجاع باید اکتفا کنند که رقم حق فنی نیز به صورت درصدی محاسبه می‌شود که رقم آن حدود 700 تا هزار تومان است که بستگی به دارو دارد.

وی در مورد بیمارانی که از سایر استان‌ها به مازندران مراجعه می‌کنند، بیان داشت: بیمارانی که از سایر استان‌های کشور برای درمان به استان مازندران مراجعه می‌کنند بر اساس روال قبلی 30 درصد سهم بیمار و 70 درصد بیمه‌ها باید از آنها وجه مالی دریافت شود و این خدمات در همه بخش‌های پزشکی قابل اجرا است.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه بیان داشت: در نسخه‌هایی که خارج از پزشک خانواده به داروخانه‌ها آورده می‌شود بر اساس ضوابط قبلی در مازندران باید از بیماران وجه دریافت شود.

این مسئول در مورد خدمات درمانی به روستائیان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت: نحوه دریافت وجه درمانی از روستاییان اگر با فرم ارجاع باشد مانند پزشک خانواده شهری باید در مطب‌ها و داروخانه‌ها اعمال شود و اگر بیماری خارج از نظام ارجاع مراجعه کرد به همان صورت 30 درصد سهم بیمار و 70 درصد سهم بیمه‌ها باید اعمال شود.

میرزایی در ادامه به شماره 1590 راهنمایی پزشک خانواده شهری در مازندران اشاره کرد و گفت: مردم تخلفات پزشک خانواده شهری را اطلاع‌رسانی کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه پرداختی به پزشکان خانواده شهری در مازندران به روز شد، بیان داشت: پزشکان در زمینه دریافت مطالبات مشکلی ندارند و نیاز است خدمات مطلوب به بیماران ارائه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد نحوه خدمات‌گیری مردم از پزشکان در زمانی که پزشک خانواده در ایام تعطیلات در دسترس نیست، بیان داشت: در زمان تعطیلات تمامی خدماتی که پزشک خانواده شهری قرار است انجام دهد در اورژانس‌ها و مراکز درمانی معتبر انجام می‌شود که همه هزینه‌ها نیز رایگان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: پزشکان خانواده باید بر اساس توافق و قراردادی که با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد در زمان مقرر در مطب حضور و خدمات مطلوب ارائه دهند.

این مسئول در پایان بیشترین مشکلات در حوزه پزشک خانواده را در مرکز استان مازندران اعلام کرد و گفت: قرار است تیم دانشگاه علوم پزشکی به طور ویژه مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده شهری را در مرکز استان مازندران را بررسی و با پزشکان متخلف برخورد کند.

انتهای پیام/86004/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول