اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکمیلی/ مناظره نماینده ستاد روحانی با نماینده جلیلی در خبرگزاری فارس گیلان

محمدی: به خاتمی رأی ندادم/نورمحمد: روحانی بیشترین رابطه فکری را با هاشمی دارد

نماینده ستاد انتخاباتی روحانی در گیلان رأی خود را به دولت‌های خاتمی ندانست و نماینده ستاد جلیلی گفت: روحانی بیشترین رابطه فکری را با هاشمی دارد.

محمدی: به خاتمی رأی ندادم/نورمحمد: روحانی بیشترین رابطه فکری را با هاشمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیوان محمدی امروز در مناظره با نماینده ستاد سعید جلیلی در خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به نقاط ضعف و قوت دولت‌های گذشته اظهار کرد: در دوران انقلاب و قبل از آن دچار بی‌برقی بودیم و مشکلاتی در تولید سیمان و ... در کشور وجود داشت.

وی ادامه داد: اکنون مشکلاتی که در ابتدای انقلاب وجود داشت با تلاش دولت‌ها برطرف شده است.

محمدی به انتخابات ریاست جمهوری در دوره سید محمد خاتمی اشاره کرد و افزود: مدیران اجرایی مناسب‌تر از خاتمی در کشور وجود داشت بنابراین به دولت‌های خاتمی رأی ندادم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در دوره احمدی‌نژاد اقدام‌ها صد درصد تیره و تار نیست، تصریح کرد: تمام صاحب‌نظران دولت احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی و اقتصادی را ناموفق می‌دانند.

وی راه‌اندازی نشدن راه‌آهن گیلان پس از 10 سال را از عدم موفقیت دولت احمدی‌نژاد دانست و خاطرنشان کرد: گیلان نرخ بالای بیکاری دارد و کارخانه‌ها با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه ایجاد زمستان در گیلان سبب خوشحالی نیست، بیان کرد: جامعه کم‌کاری‌هایی که اتفاق می‌افتد را به حساب بچه‌مذهبی‌ها می‌گذارد و از طرف احزاب و گروه‌ها نمی‌داند.

*کشور تورم 49 درصدی را در دوره هاشمی تجربه کرد

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در مناظره خبرگزاری فارس گیلان به محبوبیت احمدی‌نژاد در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: بعضی از مواقع روسای جمهور رابطه خوبی با مراجع پیدا نمی‌کنند.

نورمحمد با بیان اینکه حسن روحانی بیشترین رابطه فکری را با هاشمی دارد، تصریح کرد: کشور تورم 49 درصدی را در دوره هاشمی تجربه کرد و شورش‌های اجتماعی در اسلام‌شهر، قزوین و ... اتفاق افتاد.

وی تورم بالا را موجب شکاف عمیق اجتماعی دانست و بیان کرد: در عرصه اقتصاد و تحریم‌ها باید برخورد واقع‌بینانه داشته باشیم و براساس انصاف بحث کنیم.

*زیرساخت‌های کشور در دولت هاشمی ایجاد شد

نماینده ستاد حسن روحانی در مناظره خبرگزاری فارس گیلان بر ایجاد تولید تاکید کرد و یادآور شد: به توسعه و رشد اقتصادی معتقد هستیم ضمن اینکه توسعه کشور در دوره احمدی‌نژاد و هاشمی قابل مقایسه نیست.

محمدی خواستار افزایش تولید در کشور شد و اضافه کرد: شرایط و محیط امن باید برای سرمایه‌گذار در کشور ایجاد شود.

*اقتصاد مقاومتی اولویت کشور

نماینده ستاد سعید جلیلی در مناظره خبرگزاری فارس گیلان بر اولویت اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: مسکن مهر عیب و نقص‌هایی را دارد اما اشتغال بالایی را ایجاد می‌کند.

نورمحمد با اشاره به پذیرش پرداخت یارانه از طرف حسن روحانی، تصریح کرد: اگر روحانی بگوید یارانه نمی‌دهم در سبد آرای او تأثیر می‌گذارد.

*دیپلماسی در اقتصاد تاثیرگذار است

نماینده ستاد حسن روحانی در مناظره خبرگزاری فارس گیلان به تأثیر دیپلماسی در اقتصاد اشاره کرد و گفت: ویژگی دیپلماسی روحانی موجب شده به او گرایش پیدا کنم.

محمدی با بیان اینکه روحانی از ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرد، افزود: هنر دیپلماسی دولت نهم و دهم استفاده دیگر کشورها از برگ برنده ایران بود.

وی به تصحیح روابط ایران با دنیا در دولت روحانی اشاره کرد و یادآور شد: تصحیح روابط با دنیا به معنای دست برداشتن از اصول انقلاب نیست.

این استاد علوم اجتماعی دانشگاه خواستار برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاری در کشور شد و بیان کرد: ایجاد سرمایه‌گذاری نیازمند محیط امن است.

محمدی دیپلماسی، تولید، سرمایه‌گذاری و شایسته‌سالاری را متصل به همدیگر دانست و تصریح کرد: رشد و توسعه کشور به بستری آماده نیاز دارد.

*تورم مشکل اساسی کشور

نماینده ستاد سعید جلیلی در مناظره خبرگزاری فارس گیلان مشکل اساسی کشور را تورم عنوان کرد و یادآور شد: افزایش نقدینگی و رشد نرخ ارز موجب تورم می‌شود.

نورمحمد احتکار را از دیگر موضوع‌ها در ایجاد تورم ذکر کرد و افزود: جلیلی مباحثی را برای سه علت مذکور بیان کرده است.

وی کنترل نقدینگی، اصلاح نظام مالیاتی و استقلال بانک مرکزی در کنترل تورم را موثر خواند و بیان کرد: شغل‌های مولد باید مالیات کمتری پرداخت کنند.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به کسب درآمد ارزی کشور با مشکلات بسیار، خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از خارج وارد کردیم و به‌راحتی ارز دریافت شده را از دست دادیم.

نورمحمد در ادامه شکاف بین آمریکا و رژیم صهیونیستی را یکی از دستاوردهای احمدی‌نژاد عنوان کرد و گفت: تمام سران آمریکا در تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران، این کشور را همراهی نکردند.

وی انگاره سرنوشت اقتصاد در دست دیپلماسی را اشتباه خواند و افزود: بسیاری از مشکلات کشور در مدیریت داخلی است.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول