اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در قم

مراسم سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی در قم برگزار می‌شود

همزمان با چهل و سومین سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی مراسم بزرگداشتی در قم برگزار خواهد شد.

مراسم سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیستم خردادماه یادآور چهل و سومین سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی از مشهورترین مبارزان انقلابی به دست مزدوران ساواکی است.

آیت‌الله سعیدی در سال 1308 در مشهد مقدس به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در حوزه علمیه و تکمیل دروس به درجه اجتهاد نائل شد.

وی فعالیت موثری در بسیج علما و مراجع به منظور آزادی حضرت امام از زندان در سال 1341 داشت و پس از آن نیز در سال 1342 به دنبال مبارزات پیگیر در شروع نهضت اسلامی دستگیر شد. امامت جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) از سوی امام خمینی (ره) از جمله سوابق این شهید بزرگوار به شمار می‌رود که اتفاقا به دنبال فعالیت‌های روشنگرانه در همین مسجد از سوی رژیم؛ ممنوع المنبر شد و علاوه بر این به دلیل سخنرانی علیه رژیم اشغالگر قدس نیز 61 روز زندان را تحمل کرد.

آیت‌الله سعیدی در پی صدور اعلامیه و مخالفت با سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در ایران در سال 1349 دستگیر و در روز 20 خردادماه همان سال در زندان ساواک به درجه رفیع شهادت نائل شد.

یکی از مشهورترین سخنانی که وی همواره در بازجویی‌ها عنوان می‌کرد این بود که «به خدا قسم اگر مرا بکشید و خونم را به زمین بریزید هر قطره خون من نام مقدس خمینی را صدا خواهد زد».

امروز همزمان با سالروز شهادت آن مجاهد وارسته مراسم بزرگداشتی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم رأس ساعت 19 در آرامستان وادی‌السلام قم برگزار خواهد شد.

کرم‌رضا پیریایی، استاندار قم هم به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی پیامی بدین شرح صادر کرده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن ینتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره احزاب؛ آیه 23)

پیروزی انقلاب اسلامی، مدیون مجاهدان و بزرگ‌مردانی است که برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق جامعه مبتنی بر ارزش‌های دینی، در فضای استبداد و خفقان ستم‌شاهی، پرچم مبارزه و بیداری را برافراشتند. سترگ‌مردانی که با ایمان و توکل به ذات اقدس الهی و اعتقاد و باور راسخ به راه و اندیشه‌های ظلم‌ستیزانه رساترین فریاد تاریخ «حضرت امام خمینی(ره)» شرافتمدانه و متعهدانه، گام در مسیر روشنگری و مبارزه با طاغوت نهاده و با تقدیم جان خویش همچون مشعلی فروزان، نور روشنی و آگاهی را بر شب‌های تاریک و ظلمات این ملت بخشیدند و مجاهد انقلابی شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی در زمره چنین مجاهدانی بودند که در دشوارترین شرایط، با الهام از شجاعت رهبر و مقتدای خویش، به مبارزه و جهاد جانانه با رژیم شاه پرداخت و با تبدیل مسجد حضرت امام موسی‌بن‌جعفر(ع) به یکی از فعال‌ترین کانون‌های حامی نهضت، نقش بارزی را در افشای ماهیت طاغوت و دعوت مردم به مبارزه ایفا کردند و سرانجام در این راه با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌های ساواک به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

در سالگرد شهادت مجاهد نستوه «شهید آیت‌الله سعیدی» یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشته و با تقدیم خالصانه‌ترین درودها و سلام‌ها به روح پر فتوح و بلند ایشان و عرض تسلیت به ساحت مقدس آقا امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و بیت مکرم آن فقیه بزرگوار خصوصاً فرزند برومندشان امام جمعه و تولیت محترم آیت‌الله سعیدی، از درگاه ایزد منان توفیق گام برداشتن در مسیر پاسداشت مجاهدان و مبارزان انقلاب اسلامی و ترویج آرمان‌های این مردان بزرگ الهی به نسل‌های کنونی و آینده انقلاب اسلامی را مسئلت دارم».

انتهای پیام/78004/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول