اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواسته کرمانشاهیان از رئیس جمهور

رئیس جمهور باید با مردم صادق باشد

مردم کرمانشاه هم‌صدا با هم در انتخابات شرکت می‌کنند و این را وظیفه خود می‌دانند و خواسته آنان از رئیس جمهور آینده این است که با مردم صادق باشد.

رئیس جمهور باید با مردم صادق باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، انتخابات یکی از مهم‌ترین رخ‌دادهایی است که در ایران اسلامی انجام می‌پذیرد و مردم با شرکت در انتخابات و رأی دادن به کاندیدای مورد نظر خود، مقدرات سیاسی خود را به‌نوعی برای چهار سال رقم می‌زنند.

در کنار اینکه انتخابات در ایران اسلامی، نمایان‌گر مردم‌سالاری دینی است، همواره با شور و نشاط خاصی همراه است و در ایام نزدیک به برگزاری انتخابات، همه جا صحبت از کاندیداهاست و مردم با شور و نشاط خاصی در عرصه انتخابات وارد شده‌اند.

با وجود اینکه عده‌ای از افراد جامعه ممکن است به‌دلیل مشکلاتی که دارند، گلایه‌هایی را به‌ زبان بیاورند، اما همین مردم همیشه در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند و هرگز نسبت به انقلابشان بی‌تفاوت نخواهند بود.

بی‌شک مردم ایران اسلامی می‌دانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی با پشتوانه مردم شکل گرفته و این نظام و انقلاب را از آن خود می‌دانند و هرگز نسبت به این داشته ارزشمند بی‌تفاوت نبوده و نیستند.

نکته جالب این است که امسال با تمام تبلیغات دشمنان و مانور دادن روی برخی مشکلات اقتصادی، شور و نشاط انتخاباتی زیادی در جامعه برای شرکت در انتخابات دیده می‌شود.

خبرنگار فارس در کرمانشاه با افرادی از طیف‌های مختلف در سطح شهر به گفت‌و‌گو نشسته و انتظاراتشان از رئیس جمهور آینده را جویا شده است.

*رئیس جمهور نگاهی نو به قشر زنان خانه‌دار داشته باشد

فاطمه ترکمن که در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، خود را یک زن خانه‌دار معرفی می‌کند، در خصوص انتظار و توقع خود از رئیس جمهور آینده گفت: با توجه به اینکه زنان قشر عظیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، انتظارم از رئیس جمهور آینده این است که ایجاد شغل و مهارت کسب و کار برای این قشر را سرلوحه کارها و برنامه‌های خود قرار دهد.

ترکمن با اشاره به بحث ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان، تصریح کرد: مشاغل خانگی موضوعی است که از مدت‌ها پیش حرف آن به میان آمد ولی با مشکلات و موانع بسیاری روبه‌رو شده است که روند پر پیچ و خم دریافت وام و همکاری نکردن برخی از بانک‌ها با افراد متقاضی یکی از این مشکلات است.

این بانوی خانه‌دار کرمانشاهی با تاکید بر اینکه سلامت زنان موجب ایجاد آرامش و سلامت در جامعه و اعضای آن می‌شود، تاکید کرد: تقاضای من از رئیس جمهور آینده این است که در دولت جدید خود نگاهی نو و تازه به قشر زنان خانه‌دار و مشکلات آن‌ها داشته باشد.

*رئیس جمهور به شعار اکتفا نکند

یک جوان دست‌فروش کرمانشاهی بیان داشت: بی‌کاری معضلی است که بارها به آن پرداخته شده و بارها قول‌ها و وعده‌هایی از طرف مسئولان و حتی ریاست جمهوری داده شده ولی آن‌چه بر همگان مشخص و مشهود است وجود آمار بالای دست‌فروشان جوان در گوشه و کنار شهر است که حتی برخی از آن‌ها با وجود تحصیلات دانشگاهی از سر ناچاری به این کار روی آورده‌اند.

محمد کریمی ادامه داد: انتظارم از رئیس جمهور آینده این است که این‌بار دیگر به شعار اکتفا نکند و به فکر جمع کردن فقر و نداری از وجب به وجب خاک شهر و کشور باشد.

*خاک ایران بهترین جای دنیاست

یک مهندس جوان نیز در این‌باره عنوان کرد: خاک ایران بهترین جای دنیاست و مردم ایران نجیب‌ترین انسان‌های عالم هستند و این نقطه ارزشمند در جهان هستی، لایق بهترین‌هاست، پس مهم‌ترین نکته تلاش برای آباد کردن ایران است.

احمد علیمرادی جوانان ایرانی را جوانان بااستعداد و باهوش عنوان کرد و افزود: در درجه اول وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و در وهله دوم انتخاب فرد اصلح را باید مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر متدین، متخصص و صادق بودن رئیس جمهور آینده، گفت: اگر رئیس جمهور آینده به حرف‌ها و برنامه‌هایی که اعلام کرده، عمل کند بی‌شک بسیاری از مشکلات حل می‌شود، چرا که هر هشت کاندیدا برنامه‌ها و صحبت‌های زیادی مطرح کرده‌اند.

*رئیس جمهور ولایت‌مدار باشد

یک مغازه‌دار کرمانشاهی انتخابات را اعتبار و پشتوانه انقلاب و حرکت به‌سوی جلو اعلام کرد و بیان داشت: برای اینکه کاری انجام شود و اتفاقی بیفتد، باید همه با هم پای صندوق‌های رأی برویم و وقتی ما به‌عنوان ملت رأی دادیم، سپس نوبت دولت است که به وظیفه خود عمل کند.

حسین رضایی خاطر نشان کرد: در شغل ما تغییراتی نسبت به قبل رخ داده، مثلا نوسان قیمت و افزایش تورم به‌سرعت اتفاق می‌افتد، اما باز هم مردم کالاهایی که لازم دارند را تهیه می‌کنند. این اوضاع و شرایط وظیفه رئیس جمهور را سنگین‌تر می‌کند.

رضایی تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی، صداقت، ولایت‌مداری، تدین و تخصص را شاخصه‌های لازم برای رئیس جمهور آینده دانست.

*به برکت انقلاب اسلامی، فضای سالم و علمی در دانشگاه حاکم است

یک دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات اظهار داشت: مردم ایران دارای فرهنگی غنی و تاریخی کهن هستند که در تلاقی با دین اسلام به بهترین تمدن و فرهنگ بشری دست پیدا کرده‌اند و این مردم خردمند، همیشه باارزش‌ترین اتفاقات را رقم زده‌اند و شرکت در انتخابات یکی دیگر از این صحنه‌هاست که باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود.

مینا خردمند با تاکید بر بالا رفتن سطح علم و دانش در جامعه ایرانی و مراکز عالی، تاکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، فضای سالم و علمی در دانشگاه حاکم است و تقلید از غرب جای خود را به شکوفایی و اختراعات و نبوغ جوانان ایرانی داده است.

خردمند ادامه داد: رئیس جمهور آینده اگر با مردم صادق باشد، می‌تواند با استفاده از تخصص و توانمندی همین جوانان بهترین تحولات را در کشور رقم بزند.

وی اظهار داشت: امیدوارم رئیس جمهوری ولایت‌مدار با گفتار و اعمال صادقانه، مشکلات مردم را درک کند و برای اعتلای ایران اسلامی بکوشد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول