اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/گزارش فارس از سفر رئیس ستاد قالیباف به سمنان

مظفر: برخی دائم تهدید می‏کنند / عده‏ای با حقه‏بازی کاندیدای خاصی را به رهبری نسبت می‏دهند

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: در روزهای اخیر، برخی دائم تهدید می‏کنند که مدارکی داریم که منتشر می‏کنیم و عده‏ای هم با حقه‏بازی، کاندیدای خاصی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت می‏دهند.

مظفر: برخی دائم تهدید می‏کنند / عده‏ای با حقه‏بازی کاندیدای خاصی را به رهبری نسبت می‏دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حسین مظفر، رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در سفر به استان سمنان و سخنرانی در جمع هواداران و حامیان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سمنان، مطالب متنوعی در بخش‏های مختلف مطرح کرد.

وی اظهار کرد: همه دولت‏ها و مسئولان پس از انقلاب اسلامی به نوبه خود تلاش کرده‏اند؛ اما ملت ایران چون آرمان‏های بلندی دارند که می‏خواهند به آن برسند؛ باید در این دوره به انتخاب فرد اصلح توجه بیشتری کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: همان‏طوری که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرموده‏اند هر زمان باید کسی وارد میدان می‏شود و مردم به او رأی می‏دهند، مزایا و نقاط قوت فرد قبلی را داشته و از نقاط ضعف و معایب او دور باشد.

مظفر ادامه داد: انتخاب اصلح کار سختی نیست و فرد اصلح در حیات سیاسی و اجتماعی ما بر اساس معیارها و شاخص‏هایی مشخص می‏شود که برای خود مردم به راحتی قابل تشخیص است.

اعتقاد نداریم که در میان کاندیداها، تنها یک نفر اصلح است

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: اعتقاد نداریم که در میان کاندیداها، تنها یک نفر اصلح است و بقیه فاسد هستند و این تفکر غلط است.

مظفر بیان کرد: زمانی اصلح را ولی زمان و امام معصوم مشخص می‏کنند و اگر رأی داشته باشد تا نداشته باشد، از سوی خداست و باید از چنین اصلحی همه پیروی کنند؛ امیرالمومنین علی (ع) چه مردم به او رأی بدهند و چه ندهند، مشروعیت مطلق از سوی خداوند متعال دارد و حق است و باید از وی پیروی کرد.

وی تصریح کرد: فرد اصلح را اگر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همه ملت ایران به ایشان عشق می‏ورزند، معرفی و اشاره‏ای به وی کنند، همه باید قبول داشته باشند و از این فرد اطاعت کنند؛ اما امروز هیچ‏کدام از دو شرایط پیش‏گفته در کشور وجود ندارد.

اینکه عده‏ای می‏گویند رهبری از فرد خاصی حمایت کرده‏اند، دروغ است

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: حضرت آقا حتی اشاره‏ای برای انتخاب فرد خاصی نکرده‏اند و اینکه عده‏ای می‏گویند رهبری از فرد خاصی حمایت کرده‏اند، دروغ است.

مظفر بیان کرد: روند برگزاری انتخابات در ایران خیلی ساده است و همه دست‏اندرکاران و افرادی که در این میدان حاضر هستند، مشاوران رهبر معظم انقلاب محسوب می‏شوند و اتفاقاً انتخاب برای خود رهبری نیز در چنین شرایطی سخت‏تر شده است؛ چرا که همه افراد ولایت‏مدار، ارزشی، در خط انقلاب و عاشق رهبری هستند و نظام را قبول دارند.

وی تصریح کرد: کسانی که چنین سخنانی مطرح می‏کنند که فلانی مورد تأیید حضرت آقاست، در حقیقت بداخلاقی می‏کنند و این کارشان در اصل سوء استفاده از مقدسات و هزینه ایجاد کردن برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و باید از چنین اقداماتی پرهیز کنیم.

احدی حق ندارد در ستاد دکتر قالیباف به دیگری توهین کند

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: اجازه نداده‏ایم در ستاد دکتر قالیباف به کسی توهین کنند و خودمان نیز به احدی فحاشی نخواهیم کرد؛ دو روز پس از اینکه رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف شدم، بخشنامه‏ای دادم که یک بند آن، این است که احدی حق ندارد به دیگری توهین کند.

مظفر اضافه کرد: انتخابات فرد مورد نظر، حق افراد محسوب می‏شود؛ چرا که شورای نگهبان همه این افراد را تأیید کرده است و ما دیگر حق نداریم بداخلاقی کنیم و تهمت بزنیم.

وی تصریح کرد: بداخلاقی‏هایی که امروز در جامعه اتفاق می‏افتد، پسندیده نیست و برخی دائم توهین می‏کنند و می‏گویند علیه فلان کاندیدا مدرک داریم و کارستان می‏کنیم و تخلفاتی وجود دارد که اعلام می‏کنیم؛ این‏ها در شأن نظام الهی ما نیست.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف تصریح کرد: بر اساس حدیثی که بارها خوانده‏ایم، باید بگوییم بدبخت کسی است که به خاطر دنیایش، آخرتش را فدا کند و بدبخت‏تر از او کسی است که به خاطر دنیای دیگران، آخرت خود را خراب کند.

مظفر افزود: امروز باید بدانیم که حق تهمت زدن نداریم؛ دفاع کردن از کاندیدایی خاص حق حامیان وی است؛ اما اینکه بخواهیم به دیگران تهمت بزنیم و دروغ بگوییم، درست نیست.

برخی به زور حقه‏بازی می‏کنند

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: چرا وقتی فرزانه‏ای که جزو کاندیداهاست و نه قبل از ثبت نام و نه پس از آن با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دیداری نداشته است، برخی به زور حقه‏بازی می‏کنند و می‏گویند که کاندیدای رهبری است و دروغ می‏گویند.

مظفر بیان کرد: باید از نامزد مورد نظر خود تعریف و دفاع کرد؛ اما اجازه دروغ‏گویی نداریم یا اینکه بخواهیم علیه نامزدی دیگر تهمت بزنیم؛ برای هر حرفی که می‏خواهیم بزنیم، باید به خداوند متعال جواب پس دهیم.

وی تصریح کرد: بر اساس بیانات شیوای امیرالمومنین (ع)، حرف هم همچون تیری است که وقتی از چله زبان رها شد، دیگر نمی‏توان آن را باز گرداند و اگر به خطا رفت، ممکن است هدف را بکشد و از بین ببرد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: اخلاق اسلامی جزو آرمان‏های نظام و انقلاب است و زمانی در غرب می‏گفتند برای اینکه کار پیش برود باید زور و قانون داشته باشید یا فریب‏کاری کنید؛ عده‏ای از قانون تمکین می‏کنند که وضعشان مشخص است ولی در ارتباط با عده‏ای که از قانون تبعیتی ندارند، باید از اهرم زور استفاده کرد؛ ولی افرادی که هیچ‏کدام از این وسایل در موردشان صادق نیست را باید با فریب رام ساخت؛ اما ما می‏گوییم نباید حقه‏بازی کنیم چرا که «دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست».

کسی منکر وجود مشکل نیست

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: در زمینه انتخاب اصلح، هر کس در حیات سیاسی و اجتماعی نظام اسلامی نظری دارد که بر اساس آن عمل می‏کند و در نهایت همه کسانی که پای صندوق‏های اخذ رأی می‏روند، به نوعی به وظیفه خود عمل کرده‏اند.

مظفر بیان داشت: امروز تشخیص فرد اصلح بسیار ساده و معیارهای مورد نیاز مشخص است؛ باید با توجه به معیارهایی که ولی امر مسلمین جهان در این زمینه مطرح کرده‏اند، از میان نامزدهای مطرح فرد مورد نظر را انتخاب کرد.

وی گفت: اعتقاد به نظام الهی اسلام و التزام به قانون اساسی اولویت نخستی است که مردم باید در انتخاب فرد اصلح مورد توجه قرار دهند.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: «اعتقاد» و «التزام» در حقیقت دو امر لازم و ملزوم یکدیگر هستند و فرد اصلحی که از سوی مردم برای تصدی پست ریاست جمهوری انتخاب می‏شود، باید هر دوی این‏ها را داشته باشد.

مظفر افزود: التزام به نظام اسلامی برای افراد عادی کافی است؛ اما برای کسی که می‏خواهد مسئولیتی را در حیات سیاسی و اجتماعی ایران بر عهده گیرد، حتما باید مشخصه اعتقاد نیز قوی باشد.

وی تصریح کرد: توانمند بودن در اداره کشور مشخصه دومی است که فرد اصلح باید دارا باشد؛ ایران اسلامی، امروز کشوری در معرض تحریم و تهدیدهای دائمی غربی‏ها و دشمنان نظام اسلامی است و در چنین شرایطی، عبور از گردنه‏های سخت و صعب به مدیری مقتدر و کارآمد نیاز دارد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: کشور امروز به مدیری ارزشی، مدبر و دارای مدیریت جهادگونه نیاز دارد تا اهداف متعالی و آرمان‏های ارزشمندش را در جهان گسترش دهد و مشکلات را از بین ببرد.

مظفر ادامه داد: امروز در کشور مشکلاتی وجود دارد که باید آنها را با مقاومت و درایت آنها برطرف کرد؛ کسی منکر وجود مشکل نیست.

انتهای پیام/2249/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول