اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ گزارش فارس از سفر رئیس ستاد قالیباف به سمنان

بی‌خبر از درد‌های مردم نیستیم

حسین مظفر رئیس ستاد قالیباف در سمنان گفت: مگر می‏شود از درد اشتغال، معیشت مردم و مسائل دیگر بی‏خبر باشیم.

بی‌خبر از درد‌های مردم نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، تبلیغات انتخاباتی در کمتر از یک هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور به اوج خود رسیده است و سمنان شاهد برگزاری مجالس مختلف، میتینگ‏های تبلیغاتی و سفر نمایندگان برخی کاندیداهاست.

البته شماری از کاندیداها هنوز در سمنان ستاد تبلیغاتی ندارند.

در این بین، سفر حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف به استان سمنان و سخنرانی در جمع هواداران و حامیان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سمنان یکی از نشست‌ها پرنشاط سیاسی بود.

حضور در انتخابات ادای تکلیفی الهی است

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در این مراسم اظهار کرد: برگزاری چنین گردهمایی‏هایی در حقیقت بیانگر اهمیت نشست‏های مسئولانه برای تعیین سرنوشت کشور و منشأ اثر در تحولات سیاسی و اجتماعی خواهد بود؛ امیدواریم این گردهمایی‏ها زمینه‏ساز خوبی برای ادای تکلیفی الهی باشد که مردم ایران اسلامی در روزهای آینده باید آن را انجام دهند.

مظفر با بیان اینکه انقلاب بزرگی در کشور اتفاق افتاده است که باید قدر آن را دانست، گفت: انقلاب اسلامی به خوبی توانست در هماوردی عظیم، فرهنگ و تمدن لیبرالیسم در غرب و کمونیسم در شرق جهان را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در حقیقت تمدن جدیدی فراروی انسان‏های حق‏گرای عالم قرار داده که بسیار ارزشمند است.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف اضافه کرد: انقلاب اسلامی از آبشخور وحیانی، دینی و اسلامی سرچشمه و مشروعیت می‏گیرد و آرمان‏های بلندی را مطابق با فطرت انسانی در جهان مطرح کرده است.

انقلاب اسلامی نظام سیاسی نوینی را در سطح جهان مطرح ساخت

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: انقلاب اسلامی توانست نظام سیاسی بدیع و نوینی را در جامعه اسلامی و سطح جهان محقق سازد که بسیار نو و جدید است و حرف‏های تازه‏ای برای جهانیان دارد.

مظفر «اسلامیت» و «جمهوریت» را دو رکن اساسی نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی، اسلامیت خود را از منابع الهی و جمهوریتش را از منابع عظیم مردمی گرفته و این امر نشان‏دهنده مقبولیت این نظام الهی نزد زمینیان است.

وی افزود: در حقیقت اینکه می‏گوییم نظام اسلامی نوین و جدید بوده، به خاطر این است که جمع بین خداگرایی و انسان‏مداری است و از این رو، نظام سیاسی جدیدی در جهان محسوب می‏شود.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: مسلمانان برای به روی کار آمدن نظام اسلامی سال‏ها آرزو کشیده‏اند؛ از صدر اسلام که نظام الهی و مسئولان، حاکمیت و مشروعیتشان را از خداوند متعال می‏گرفتند و از زمان سقیفه که ایجاد مشکل و بحث کردند و این روند تا ابتدای انقلاب اسلامی ادامه یافت.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف تصریح کرد: تا این زمان، مسلمانان و دین‏مداران عالم و تاریخ در انتظار تحقق چنین نظامی بودند که مشروعیت حاکمان الهی و حاکمیت خدایی در عرصه فعالیت‏های سیاسی و اجتماعی مجدداً محقق شود.

باید دانست که در چه شرایطی قرار داریم

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: خداوند متعال به نسل و عصر فعلی توفیق داد تا نظام الهی اسلام را از نزدیک درک کنند و نعمتی بزرگ امروز در اختیار ملت ایران و مسلمانان جهان است که باید شکر آن را به جای آورد؛ چرا که حضرت حق این نعمت بزرگ را به پیشینیان عطا نکرده بود و آن رافقط به دوره و عصر ما بخشید.

مظفر بیان کرد: برای به ثمر نشستن نظام اسلامی، بیش از 230 هزار شهید والامقام جان خود را نثار کرده‏اند و فرزندان ملت از گلستان انقلاب و کشور چیده شدند و در جوار رحمت حق آرمیدند تا نهال نوپای انقلاب را قوام و دوام بخشند.

وی تصریح کرد: به یاری خداوند متعال، ریشه‏های انقلاب اسلامی با خون جوانان این مرز و بوم توانست در عمق جان و دل ملت ایران جای گیرد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: امروز باید دانست که در چه شرایطی قرار داریم و خداوند متعال چه نعمت عظیمی را به ملت ایران هدیه فرموده است و چه هزینه‏هایی برای استحکام بخشیدن به انقلاب اسلامی داده‏ایم.

شعارهای زیبای انقلاب در عمل محقق شود

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: تمام شهیدان انقلاب اسلامی به عشق اسلام و امام و رهبری و حاکمیت قرآن وارد میدان شدند و این نظام الهی البته آرمان‏های بلند و والایی نظیر عدالت، آزادی، استقلال، کرامت انسانی، رفاه، فقرزدایی، محرومیت‏زدایی، نظم و تدبیر، رفع بی‏عدالتی و ... را مطرح کرده و این شعارها بسیار زیباست؛ اما باید به طور کامل در راه تحقق آن کوشید.

مظفر بیان کرد: شعارهای غربی‏ها و نظام لیبرالیسم تنها در «آزادی» خلاصه می‏شود و غربیان برای تحقق این خواسته خود، ناچار «عدالت» را قربانی کردند و شعار کمونیست‏ها و شرقی‏ها هم «عدالت» بود و آنها در راه رسیدن به این آرمان، «آزادی» را کشتند و از بین بردند؛ اما نظام اسلامی ترکیب همه خوبی‏ها و زیبایی‏هاست.

وی تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم از نظام اسلامی پاسداری و محافظت کنیم؛ چراکه نسل جدید امروز در فضایی الهی تنفس می‏کنند و نوجوانان و جوانان اگر شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را می‏دانستند، روز به روز بیشتر به انقلاب پایبند می‏شدند.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف تصریح کرد: اگر شبانه‏روز شکر نعمت انقلاب اسلامی را به جای بیاوریم، باز هم هنوز نتوانسته‏ای ذره‏ای قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

ایران اسلامی نقطه‌ای درخشان در جغرافیای جهان

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف اضافه کرد: جوانان امروز باید بدانند که در گذشته چه کسانی بر ایران حاکم بودند؛ ایران در گذشته نقطه سیاهی در جغرافیای زمین و نوکر و وابسته غربی‏ها بود.

مظفر بیان داشت: به برکت شهیدان راه حق و حضور ملت در صحنه و نیز دفاع از امام و ولایت و اسلام، امروز ایران اسلامی نقطه درخشانی در جغرافیای زمین محسوب می‏شود و محل آمال و امید انسان‏های حق‌گرای عالم است.

وی تاکید کرد: برخی‏ها وقتی از نظام اسلامی تعریف می‏شود، تصور می‏کنند یا دردها را نمی‏دانیم، یا داریم اغراق می‏کنیم؛ اما پاسخ ما این است که اگر بیشتر از مردم دردهای نظام اسلامی را ندانیم، کمتر نمی‏دانیم.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: تمام مسائل کشور را از ابتدا و قبل از انقلاب اسلامی و دوران زندان و اسارت، زمان پیروزی انقلاب و ورود به عرصه مسئولیت و امروز، می‏دانیم و در جریان همه تصمیم‏سازی‏های کشور و مشکلاتی که وجود دارد، هستیم.

مگر می‏شود نسبت به مشکلات بی‏تفاوت بود

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: با بیان اینکه ما بیش از همه با مردم در ارتباط هستیم و مگر می‏شود نسبت به مشکلات بی‏تفاوت بود، گفت: در زمان وزارتم، در بازدیدها، مسائل و مشکلات مختلف را درک می‏کردیم.

مظفر افزود: همین امروز نیز به بقالی، نانوایی و میوه‏فروشی می‏رویم و فحش‏ها را می‏شنویم؛ چند وقت پیش برای خرید نان به نانوایی رفته بودم و خانمی جلوی من ایستاده بود و فحش‏های آبداری می‏داد. ما در جریان همه این‏ها هستیم و مگر می‏شود از درد اشتغال، معیشت مردم و مسائل دیگر بی‏خبر باشیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت داد؛ اما توقعی که امروز از انقلاب داریم، این است که کارآمدی دین در عرصه ارتباطات و فعالیت‏های سیاسی و اجتماعی بروز و ظهور پیدا کند.

مظفر اضافه کرد: باید در همین دنیا، مردم را به رفاه برسانیم؛ بدیهی است که مردم امنیت، رفاه، تعالی، عدالت، آزادی و ... می‏خواهند و باید به این نیازها پاسخ داد.

وی تصریح کرد: همه در گذشته زحمت کشیده‏اند و وضعی که در کشور داریم، محصول تلاش فرزانگانی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز به اندازه خودشان در میدان حاضر بوده‏اند و کوشش کرده‏اند؛ ما از آن دسته از افراد نیستیم که به گذشتگان هر کسی که می‏خواهد باشد، فحاشی کنیم.

====================

گزارش از: مرتضی مزینانی‏صفابین

====================

انتهای پیام/2249/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول