اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تکرار تراژدی گرد و خاک در ایلام

قصه گرد و خاک تراژدی غم‌بار ایلامیان و تهدید سلامت آنان به داستانی تکراری تبدیل شده است.

تکرار تراژدی گرد و خاک در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بارش گرد و غبار و آلودگی هوا در این چند سال به‌ویژه هفته‌های اخیر مردم ایلام را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

در این راستا پیشنهاد می‌شود مسئولان مرتبط با موضوع با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، برنامه‌های بلند و میان مدتی را برای رفع این معضل خطرناک مدنظر داشته باشند.

باید مسئولان مرتبط با موضوع با مذاکره با مسئولان مرکز در نخستین‌ فرصت برای رفع این مشکل چاره‌جویی کنند.

اداره کل حفاظت از محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در رفع این مشکل باید فعالیت‌های بیشتری با مسئولان مرتبط با موضوع انجام دهند.

اکنون در شهر ایلام مشکلات آب و هوا مکمل همدیگر شده و مردم ایلام آب مناسب و هوای مطلوبی ندارند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بارش شدید گرد و غبار که از اوایل  هفته جاری در استان ایلام آغاز شده تا اواخر هفته جاری نیز ادامه دارد.

غلامرضا حسنی‌غربا ادامه داد: البته میزان و شدت بارش‌های گرد و غبار در مناطق مختلف استان در سه روز آینده از شدت و ضعف برخوردار است.

وی تصریح کرد: البته اکنون میزان بارش‌ها و آلودگی هوای استان ایلام به میزان استاندارها نزدیک شده و از آلودگی هوا در مقایسه با روزهای گذشته کاسته شده است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: اما به هرحال بارش گرد و غبار در تمام مناطق استان ایلام امروز و دو روز آینده ادامه دارد.

مسئولان بهداشتی استان ایلام نیز به مردم توصیه کرد که از خروج غیر ضروری از منازل اجتناب کرده و در صورت لزوم خروج از منزل حتماً از ماسک‌های تنفسی استفاده کنند.

همچنین عدم خروج بیماران تنفسی، کودکان و مسن‌تر‌ها از منزل در این روزها از سوی کارشناسان و مسئولان بهداشتی استان ایلام بسیار سفارش شده است. 

انتهای پیام/2246/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول