اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد خبر داد

تولید تمام رادیو داروها در داخل کشور

رئیس جمهور گفت: راکتور اراک قادر است تمام داروهای مورد نیاز کشور را تولید کند و علاوه بر تامین نیاز داخل اقدام به صادرات رادیو دارو به کشورهای منطقه کند.

تولید تمام رادیو داروها در داخل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح طرح هیدروژناسیون برش‌های چهار کربنه پتروشیمی شازند با اشاره به راه‌اندازی نخستین رصدخانه فضایی در دلیجان اظهار داشت: حرکت متخصصان داخلی در استفاده از ظرفیت‌های فضا یک حرکت پر شتاب است.

وی افزود: امروز بخش مهمی از مدیریت زمین در فضا انجام می‌شود ده‌ها هزار ماهواره و چندین ایستگاه فضایی دائماً تحولات زمین را کنترل می‌کنند، تصویر می‌گیرند، تصویر می‌فرستند، صدا مخابره می‌کنند، صدا دریافت می‌کنند و حتی برای شناسایی اعماق زمین از فضا استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای پیش‌بینی تحولات آب و هوایی، زلزله‌ها و طوفان‌ها از طریق فضا استفاده می‌شود و هر ملتی که می‌خواهد جایگاه واقعی خود را کسب کند باید در صنعت فضایی حضوری موثر داشته باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم در فضا و کنترل فضا رصدخانه فضایی است، ادامه داد:‌‌ با استفاده از این رصدخانه می‌توانیم هر جرمی را با فاصله 40 هزار کیلومتر ارتفاع و در یک محیط با شعاع 4 هزار کیلومتر حرکت دارد را دریافت کنیم.

هم‌اکنون تنها چند کشور در دنیا هستند که به این فناوری دست یافته‌اند و خوشبختانه متخصصان داخلی ما توانسته‌اند به تنهایی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای این رصدخانه را طراحی کنند که بدون شک در مراحل بعدی شاهد پیشرفت و دقت رصدخانه خواهیم بود.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به راه‌اندازی دو کارخانه تولید الیاف در دلیجان بیان داشت: در حال حاضر 60 میلیون تن ظرفیت پتروشیمی در کشور وجود دارد که 40 درصد صادرات دارد؛ پتروشیمی شازند بهترین صادر کننده محصولات پتروشیمی در کشور است.

وی گفت: امروز صنعت پتروشیمی به سرعت در حال پیشرفت است در این سفر بازدیدی از راکتور 40 مگاواتی آب سنگین خنداب داشتیم که این راکتور از موقعیت‌های بالایی برخوردار است.

رئیس جمهور ادامه داد: در حال حاضر رادیو داروها نقش مهمی در تشخیص بیماری‌ها دارند. در ایران 800 هزار نفر از رادیو داروها برای تشخیص و گاهاً درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند. دانش پزشکی در حال پیشرفت است و هر روز بیش از گذشته به رادیو داروها نیاز می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه این راکتور قادر است تمام داروهای مورد نیاز کشور را برای چندین سال تولید کند، گفت: من امیدوارم راکتور بتواند علاوه بر تولید داخل دست به صادرات رادیو دارو به کشورهای منطقه بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو تجربه حکومت‌داری مارکسیسم و سرمایه‌داری اظهار داشت: هر دو این حکومت‌ها رهبری اقلیت بر اکثریت هستند پیشرفت زمانی محقق می‌شود که همه مردم صحنه را متعلق به خود بدانند و با احساس عزت در ساختن کشور حضور یابند احساس مالکیت کنند و شریک باشند.

رئیس جمهور افزود: مارکسیسم‌ها همه مردم را کنار گذاشتند، حزبی به دولت حاکم شد و بر همه شئون کشور حاکمیت کرد نقطه مقابل این حکومت هم حکومت سرمایه‌داری است که مردم را به مثابه کارگر می‌پندارد در حالی که تحقق قله پیشرفت جز با مشارکت همگانی محال است.

وی با تاکید بر اینکه نقطه آغاز سعادت بشر استقلال و عدالت است گفت: عدالت نیازمند قیام عمومی است خداوند پیامبران را فرستاد برای اینکه مردم قیام به عدالت کنند اگر بخواهیم پیشرفت پایدار، موثر و سعادت آفرین داشته باشیم باید توده‌های مردم حرکت کنند اگر سیاست مخصوص اقلیت باشد بدون شک دشمن غلبه خواهد کرد.

احمدی‌نژاد افزود: همیشه فصل مشترک توده‌های مردم مطالبات فطری است که پاک‌اند و منحرف نمی‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: هنر مدیریت این است که توده‌های مردم را قوی کنند مردم باید قوی باشند حکومتی موفق است که تک‌ تک مردم آن به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی رشد کنند ما امروز می‌خواهیم الگوی جدیدی به دنیا معرفی کنیم باید مراقب باشیم که نه در دامان مارکسیسم گرفتار شویم و نه در دامان سرمایه‌داری.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت نهم و دهم تلاشش این بود که بدنه اجتماعی مردم رشد کند و مردم روی پای خود بایستند اما این کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان ساخت: اگر ملتی رشد کرد و احساس غرور به آن دست داد این ارزشمند است و راهی است که باید آن را ادامه داد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان علیه ایران اسلامی تصریح کرد: دشمنان در این هشت سال سنگ‌اندازی‌های بسیاری کردند اما مردم نتیجه زحمات را در آینده خواهند دید.

وی افزود: هر روز کارخانه جدیدی در کشور افتتاح می‌شود آنقدر دعوت از سراسر کشور است که من نمی‌توانم بروم معاون‌ها و وزرا را می‌فرستم این در حالی است که دنیا در شرایط رکود قرار گرفته و این رکود می‌توانست بر ایران تاثیر بگذارد.

رئیس جمهور گفت: با تمام فشارهایی که در داخل، خارج و حتی فشارهای ثالثی که وجود داشت لحظه‌ای متوقف نشده و نخواهیم شد ملت ایران ملت بزرگی است این ملت انقلاب اسلامی را به پا کرد.

انتهای پیام/87001/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول