اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه دامپزشکی کرمان:

19 هزار رأس دام در کرمان واکسینه می‌شوند

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بیش از 19 هزار رأس گاو و گوساله در شهرستان کرمان علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند.

19 هزار رأس دام در کرمان واکسینه می‌شوند

محمدمهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به آغاز فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در گاوداری‌های شهرستان کرمان اظهار داشت: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گاوی از 18 خرداد ماه جاری آغاز شده و به مدت 20 روز ادامه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون دام‌ها و اینکه این طرح با اولویت گاوداری صنعتی اجرا می‌شود، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود طی مدت انجام این فاز بیش از 19 هزار رأس گاو و گوساله در شهرستان کرمان واکسینه شوند.

یزدان‌پناه با اشاره به مخاطرات و خسارت اقتصادی این بیماری عنوان کرد: ورود دام آلوده جدید به واحد و یا عدم رعایت اصول امنیت زیستی اصلی‌ترین و عمده‌ترین علت رخداد تب برفکی در واحدهای اپیدیمیولوژیک است.

وی خاطر نشان کرد: نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت‌های اکیپ‌های مایه‌کوبی، حفظ سیستم زنجیره سرد و رعایت نکات بهداشتی در انجام واکسیناسیون از جمله اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان برای نتیجه‌بخشی هر چه بیشتر این طرح است.

یزدان‌پناه ابراز داشت: طی مدت اجرای این طرح هرگونه جابه‌جایی گاو و گوساله باید پس از اطمینان از انجام واکسیناسیون تب برفکی و اقدامات قرنطینه‌ای صورت پذیرد.

انتهای پیام/2446/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول