اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای منظر شهری

بلوار قائم(عج) سمنان زیباسازی می‏شود / نماسازی فضای سبز شهری در دستور کار

بلوار قائم (عج) سمنان به منظور ارتقای منظر شهری زیباسازی می‏شود و نماسازی فضای سبز شهری این منطقه هم در دستور کار قرار دارد.

بلوار قائم(عج) سمنان زیباسازی می‏شود / نماسازی فضای سبز شهری در دستور کار

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، کارشناس سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز این طرح در این خصوص گفت: علاوه بر طرح بازپیرایی و واکاشت فضای سبز بلوار قائم و کاشت مجدد گل و نهال، تعدادی طاق نصرت (آرک) با هدف زیباسازی منظر شهر سمنان در این بلوار طراحی و اجرا شد.

عباس رستمیان گفت: در راستای بهبود سیمای شهری و زیبایی هر چه بیشتر شهر اخلاق و جهت افزایش سطح هنری فضاهای سبز شهری علاوه بر بازپیرایی و واکاشت فضای سبز در بلوار قائم، برای اولین بار اقدام به نصب تعدادی طاق نصرت (آرک) در این منطقه شد.

وی افزود: جایگزینی گیاهان ماندگار و گلدار پایه‏ای به جای اقلام گیاهان فصلی با هدف کاهش هزینه و نیز استفاده ازگیاهان رونده در نماسازی فضای سبز شهری در دستور کار قرار دارد.

کارشناس سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان از توسعه فضای سبز عمودی به خصوص در بافت قدیم و فرسوده شهری که وسعت بسترهای اختصاص داده شده به فضای سبز محدود و سرانه فضای سبز محله‏های قدیمی با توجه به تراکم جمعیتی موجود در این بافت بسیار کمتر از سایر محله‏ها و شهرک‏های جدید سطح شهر بوده، به عنوان برنامه‏های آتی این سازمان خبر داد.

رستمیان افزود: همچنین در محله‏هایی که ارزش زمین برای تملک اراضی و تبدیل آنها به فضای سبز بالا بوده و ایجاد فضای سبز افقی بسیار پر هزینه است، ایجاد فضای سبز عمودی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی اظهارکرد: جهت ایجاد فضای سبز عمودی در بلوار قائم(عج) از گونه‏های رونده‏ای مانند انواع پیچ‏ها مانند پیچ امین‏الدوله، پیچ اناری، پیچ گلیسین و انواع رز رونده و ... استفاده خواهد شد.

کارشناس سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان افزود: با توجه به تنوع گل‏های رنگارنگ این گیاهان و تنوع رنگی موجود، زیبایی خاص و تصویر چشم‏نوازی ایجاد خواهد شد.

رستمیان همچنین از کاشته شدن 50 اصله نهال بید مجنون و 50 اصله نهال نارون به همراه 40 اصله درخت شیشه شور و نیز اجرای آبیاری تحت فشار قطره‏ای در این بلوار خبر داد.

کارشناس سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان اعلام کرد: هزینه بازسازی و باز پیرایی فضای سبز بلوار قائم به همراه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار مبلغ حدود 200 میلیون ریال بوده که توسط این سازمان تامین شده است.

رستمیان مشارکت همه شهروندان شهر اخلاق را در پویایی فضای سبز شهر سمنان ضروری دانست و از شهروندان خواست تا نظرات و پیشنهادات سازنده خود را با این سازمان در میان گذارند.

انتهای پیام/2249/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول