اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سیاح‌گرجی با فارس در میان گذاشت

علت غیبت برخی نخبگان قرآنی کشور در سالن مسابقات بین‌المللی

قاری بین‌المللی قرآن کریم با انتقاد از عملکرد مدیران سازمان اوقاف و امورخیریه در انتخاب داوران، گفت: حضور کمرنگ اساتید و نخبگان قرآنی در مسابقات بین‌المللی نشانه اعتراض آن‌ها به عملکرد متولیان سازمان اوقاف و بی‌توجهی آنهاست.

علت غیبت برخی نخبگان قرآنی کشور در سالن مسابقات بین‌المللی

«مسعود سیاح‌گرجی» از قاریان بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس گفت: سطح کیفی این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به دلیل عدم حضور قاریان و حافظان ممتاز جهان پایین بود.

وی با انتقاد از عملکرد مدیران سازمان اوقاف و امورخیریه در انتخاب داوران تصریح کرد: تاکنون اساتید جامعه قرآنی کشور درباره انتخاب داوران مسابقات بین‌المللی گلایه‌های مختلفی داشته‌اند، اما متأسفانه مسئولان سازمان اوقاف به این اعتراضات توجهی نمی‌کنند.

سیاح‌گرجی با بیان اینکه مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تخصص قرآنی ندارند، اظهار داشت: هیچ‌کدام از مسئولان مرکز قرآنی سازمان اوقاف حافظ یا قاری قرآن نیستند که این امر نقصی بزرگ در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایجاد خواهد کرد، چراکه آن‌ها تخصصی در رشته‌های قرآنی ندارند و بر اساس سلیقه شخصی تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی، حضور کمرنگ اساتید و نخبگان قرآنی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را نشانه اعتراض آن‌ها به عملکرد و بی توجهی متولیان سازمان اوقاف به افرادی که خود را وقف قرآن کرده‌اند، دانست و گفت: داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حق کسانی است که در عرصه‌های مختلف قرآنی حضور پررنگی داشته و مقام‌های بسیاری کسب کرده‌اند، در حالی که در سال‌های اخیر شاهد مافیای داوران هستیم.

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی در این‌باره ادامه داد: سازمان اوقاف باید داوری را به صورت عادلانه در بین اساتید قرآنی تقسیم کند، چرا که داوری مسابقات بین‌المللی قرآن یکی از مطالبات برحق اساتید و نخبگان جامعه قرآنی است.

وی با طرح این سوال که چرا کسی که شاگردان موفقی تحویل جامعه قرآنی می‌دهد نباید داوری مسابقات را برعهده گیرد، اما افرادی که به تازگی وارد عرصه‌های قرآنی شدند می‌توانند مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را داوری کنند، گفت: متولیان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باید پاسخگو باشند که چرا از افرادی که زحمات زیادی برای آموزش و تربیت نخبگان قرآنی کشیده‌اند برای داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دعوت نمی‌کنند.

این قاری ممتاز کشورمان با اشاره به اینکه سازمان اوقاف باید در طول سال از اساتید قرآنی مشورت بگیرد، ادامه داد: سازمان اوقاف یک هفته پیش از برگزاری مسابقات قرآن کریم در نشستی با اساتید قرآنی نظرات کارشناسان را درباره مسابقات بین‌المللی قرآن جویا شد، اما متاسفانه از پیشنهادهای این افراد استفاده نکرد، چرا که این نشست‌ها تنها جنبه تبلیغاتی دارد.‌

سیاح‌گرجی با بیان اینکه در روز پایانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افراد زیادی برای مشاهده این مسابقات در سالن اجلاس سران حضور داشتند، گفت: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن باعث وحدت میان مسلمانان می‌شود، بنابراین باید موقعیتی فراهم کرد که علاوه بر دوستداران قرآن کریم بتوانیم قشرغیرقرآنی را برای مشاهده مسابقات بین‌المللی قرآن ترغیب کنیم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول