اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس:

ملاکی برای پیشرفت یا پسرفت کیفیت مسابقات بین‌المللی قرآن وجود ندارد

داور مسابقات قرآن کریم، تجدید نظر مسئولان در نحوه برگزاری و همچنین داوری مسابقات بین‌المللی قرآن را امری ضروری دانست و گفت: هیچ ملاکی برای پیشرفت یا پسرفت سطح کیفی مسابقات بین‌المللی وجود ندارد.

ملاکی برای پیشرفت یا پسرفت کیفیت مسابقات بین‌المللی قرآن وجود ندارد

«علی‌اکبر حنیفی» داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم و مدرس پیشکسوت هنر تلاوت قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه برگزای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران برای ما افتخار بزرگی است، گفت: ایران یکی از اصلی‌ترین کشورهایی است که شایستگی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را دارد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، تاثیرات فرهنگی مثبتی خواهد داشت که امیدواریم علاوه بر توسعه بخش‌های آن، شاهد استمرار برگزاری این مسابقات قرآنی باشیم تا جهانیان ثمرات استمداد از قرآن را ببینند.

حنیفی با قدردانی از مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: برگزای مسابقات قرآنی  به روش سال‌های گذشته یکی از ضعف‌های مسئولان در برپایی این مسابقات است که باید با مشورت از کارشناسان و نخبگان قرآنی از تکرار نواقص سال‌های گذشته جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان سازمان اوقاف و امورخیریه به نظرات کارشناسات توجهی نمی‌کنند، گفت: سازمان اوقاف  برای استفاده ابزاری از کارشناسان قرآنی، تعداد محدودی از آن‌ها را برای شرکت در جلسات هم اندیشی دعوت می کند و نظر این افراد را درباره مواردی خاص جویا می‌شود؛ در حالی که از نظر هیچ کدام از نخبگان قرآنی که تلاش‌های زیادی در این عرصه کرده‌اند، استفاده نمی‌کند.

این حافظ ممتاز قرآن کریم با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن مشکل موضوعی دارد، تصریح کرد: در بخش تلاوت، سبک و شیوه‌ای در آیین نامه مشخص نشده است، در صورتی که برای انتخاب صحیح فرد برتر باید رشته‌ها و سبک‌های تلاوت قرآن به صورت مجزا داوری شوند.

وی یکی دیگر از مشکلات مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران را مشخص نشدن معدل کلی مسابقات عنوان کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم مسابقات بین‌المللی قرآن را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم، هیچ روش اصولی و کارآمدی وجود ندارد. بنابراین نمی‌توان گفت این دوره از مسابقات پیشرفت یا پس‌رفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب داوران به روش سلیقه‌ای، باعث لطمه زدن به نتیجه مسابقات قرآن می‌شود، گفت: افرادی که از کشورهای خارجی به مسابقات قرآن ایران سفر می‌کنند، برای مشاهده زیبایی‌های تهران اعزام نشده اند، بلکه آن‌ها درصدد الگوگیری از روش‌های برگزاری مسابقات هستند.

این داور بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه باید در روش برگزاری مسابقات و نحوه داوری تجدید نظر شود، گفت: مسئولان برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم به نصایح و راهکارهای کارشناسان توجهی نمی‌کنند و تنها با ادامه این روند، فعالیت‌های اشتباه خود را توجیه می‌کنند که این امر سبب کاهش جذابیت و همچنین شرکت افراد ضعیف در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شده است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول