اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس:

شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن باید از برترین‌های جهان باشند

حافظ بین‌المللی قرآن کریم گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران باید به سمتی برود که تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقات از برترین‌های جهان باشند.

شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن باید از برترین‌های جهان باشند

«امیر آقایی»، حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هر سال نسبت به سال گذشته از پیشرفت و تکامل نسبی برخوردار است که شاید به ایده‌آل نرسیده باشد، اما با همت مسئولان نواقص سال‌های قبل را جبران کرده است.

وی با اشاره به تغییرات قابل توجهی که از چهارسال گذشته ایجاد شد، ادامه داد: متولیان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با برگزاری برنامه‌های جانبی همچون کلاس‌های آموزشی، توجه به مفاهیم کلام الهی در کنار حفظ و قرائت قرآن را مورد عنایت قرار داده‌اند.

آقایی، افزایش مبلغ جوایز این دوره از مسابقات قرآن کریم را نسبت به سال گذشته، یکی از نقاط قوت مسابقات عنوان کرد و افزود: از دو سال گذشته مسابقات حفظ قرآن کریم دو مرحله‌ای شد که این امر باعث تشویق نخبگان قرآنی به حفظ همراه با تدبر درآیات قرآن شد.

وی با بیان اینکه دعوت چهره‌های جدید به تیم داوری سی‌امین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نشان‌دهنده تغییرات رو به رشد این مسابقات است، خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران باید به سمتی رود که شرکت‌کنندگان در این مسابقات از نخبگان قرآنی و برترین‌های جهان باشند تا افراد برای شرکت در مسابقات ایران از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

این حافظ قرآن افزود: افرادی که در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کنند به عنوان سفیری از طرف جمهوری اسلامی ایران هستند که باید واقعیت‌های ایران را در کشور خود نمایان کرده و فرهنگ اسلامی را ترویج دهند.

وی تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باید علاوه بر توجه به زمینه‌های حفظ و قرائت، در زمینه مفهومی نیز بر افکار و رفتار شرکت‌کنندگان تأثیرگذار باشد و جریان قرآنی را در جهان گسترش دهد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول